רואים נפט? חברת הביטוח מגדל הפכה לבעל עניין במודיעין

מגדל רכשה עשרות מיליוני יחידות השתתפות וכתבי אופציה והגיעה להחזקה של 6.85% במודיעין ■ גם שחקן המעו"ף אייל בקשי משתתף בחגיגה - מחזיק ב-3% ■ סולטן רכש מאות מיליוני מניות ואופציות

חברת הביטוח מגדל הפכה לבעל עניין בשותפות חיפושי הנפט מודיעין , שבשליטת צחי סולטן. כך עולה מדיווח של החברה היום (ד') לבורסה, מגדל רכשה ב-10 בינואר כ-17 מיליון יחידות השתתפות ו-25.6 מיליון אופציות, כך שכיום היא מחזיקה ב-6.82% ממודיעין. את יחידות ההשתתפות היא קנתה במחיר של אגורה ליחידה, כלומר בהיקף של 170 אלף שקל.

מגדל, חברת הביטוח הגדולה בישראל, מסמנת בכך את ההשקעה במודיעין, שמנייתה נסחרת ברשימת השימור בבורסה ושווי השוק שלה מסתכם ב-5.5 מיליון שקל בלבד. מתחילת החודש זינקה מודיעין בכ-200% אולם בימים האחרונים, לאחר היום הקובע בהנפקת הזכויות, היא צנחה בעשרות אחוזים.

המסחר בזכויות יתקיים ב-19 בינואר, אך היום הקובע להשתתפות בהנפקה אירע ב-7 בינואר. מודיעין חייבת לגייס 8 מיליון שקל על מנת לצאת מרשימת השימור, ומבט חטוף בגופים שנכנסו להשקעה באחרונה מראה כי לסולטן ככל הנראה יעבור את המשוכה הזו בהצלחה.

סולטן עצמו רכש בשבו שעבר 105 מיליון יחידות השתתפות (גם כן במחיר של אגורה עבור כל יחידה, קרי בהיקף של 1.05 מיליון שקל) ו-264 מיליון אופציות ובכך עלה להחזקה של 41.88%. גם ברק קפיטל של שחקן המעו"ף אייל בקשי רכשה יחידות השתתפות של מודיעין ומחזיקה היום ב-3.05% מהשותפות.

צחי סולטן מכהן בכובעו האחד כיו"ר כלל חיתום מבית כלל פיננסים, אך בכובעו האחר הוא גם מתכוון לחפש נפט באזור ים המלח באמצעות מודיעין. בשלהי אוקטובר הוא רכש 15% מרישיון "צורים", הכולל גם את מובלעת "חלמיש", על מנת לחפש נפט דרך מודיעין. הנפקת הזכויות נועדה להגדיל את ההון העצמי של החברה כדי להוציא את המניה מרשימת השימור.

למודיעין גירעון של 3.2 מיליון שקל בהון העצמי ו-3.38 בהון החוזר, נכון לדו"חות הכספיים האחרונים שפרסמה השותפות לרבעון השלישי של השנה. בדו"חות הכספיים הוצמדה לחברה הערת "עסק חי" המעידה על חשש לגבי המשך עתידה של החברה. בדו"חות הודגש כי קיים "חוסר באמצעים כספיים לצורך המשך פעילותה העסקית", וכן צוין כי "המשך הפעילות הסדירה של השותפות מותנה בגיוס הון נוסף".