"אופיר אקוניס אמר לא לעזור לערוץ 10 כי זה ערוץ שמאלני"

כך טוען עמיתו לסיעת הליכוד, ח"כ כרמל שאמה, שהוסיף כי אקוניס ניסה לטרפד הצעת חוק להארכת זיכיון הערוץ ■ אקוניס: "פעלתי בנושא יותר מכל חבר כנסת אחר"

"ח"כ אופיר אקוניס אמר שאסור להושיט יד לערוץ 10 כי זה ערוץ שמאלני", כך אמר ל"גלובס" ח"כ כרמל שאמה. לדברי שאמה, כאשר הוא החליט להגיש הצעת חוק להארכת זיכיון הערוץ, ניסה אקוניס בעצמו לטרפד זאת ואמר כי "זה ערוץ שמאלני שלא צריך לעזור לו. הוא אמר לי 'תראה איך הם התנהגו במבצע עופרת יצוקה'".

המתיחות בין יו"ר ועדת הכלכלה, אופיר אקוניס, לבין עמיתו לסיעת הליכוד כרמל שאמה, התפתחה היום (ד') בעת דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת. אקוניס סירב לצרף את שאמה ואת ח"כ נחמן שי (קדימה) להצעת החוק הממשלתית שנידונה בוועדה. לאור הדברים, הוועדה התפזרה משום ששאמה סירב לתמוך בחוק ולא נמצא לו רוב.

הוועדה צפויה להתכנס בשעות הערב שוב, לאחר הדיונים במליאת הכנסת. יש לציין כי במהלך הדיונים בוועדה הובהר כי בעלי המניות של ערוץ 10 לא יוכלו למשוך דיבידנדים לפחות עד לשנת 2015.

ל"גלובס" נודע כי חה"כ שאמה ושי נועדים בנושא עם שר התקשורת משה כחלון, יוזם הצעת החוק הממשלתית.

לח"כ שאמה האשמות קשות נגד אקוניס. "אופיר החליט שהוא לא רק היו"ר אלא הוועדה", אמר שאמה, "הוא עשה שינויים במסדרונות ולא קיבל את דעת אחרים. הוא אמר שהוא לא מוכן לקבל את החוק שלנו להארכת זיכיון, ואמר שישלח אותו בחזרה. אופיר עשה הכל בכדי לגמד אותנו (את שאמה ואת שי - ל"א) ובכדי לא לקבל את החוק שלנו, הוא יצר מלחמה. הוא לא רצה שהחוק יעלה בשום ועדה".

לדברי שאמה, אקוניס ניסה למנוע שהצעת החוק הפרטית תעלה בוועדת החינוך כדי שלא תתקדם, וההחלטה לאחד את ההצעות היתה של ועדת הכנסת. לדברי שאמה, כעת האיחוד לא מתאפשר משפטית, אולם הצעת החוק תשונה הערב.

מלשכתו של אקוניס נמסר בתגובה: "יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, פעל לקדם את הצעת החוק הממשלתית יותר מכל חבר כנסת בכנסת ה-18".

בתוך כך נודע כי מועצת הרשות השנייה צפויה לאשר את הארכת זיכיון ערוץ 10, אם יאושר בכנסת החוק המתיר לה לעשות זאת. ל"גלובס" נודע כי בתום הדיונים אתמול (ג'), בהם הוצגו לוחות העבודה של הערוץ עד לשנת 2012, הובהר כי הערוץ מתכנן לעמוד בכל מחוייבויותיו. הערוץ נותן בחובות התוכן שלו מענה גם באשר לכ-10 מיליון שקל אשר בערוץ קיוו כי ימחלו עליהם.