מסתמן: תקציב הפרסום של פולקסווגן יעבור לאדלר במהלך 2010

נכון להיום טרם נקבע תאריך יעד לביצוע המהלך ■ מערך הפרסום של צ'מפיון מוטורס מורכב כיום מאדלר-חומסקי&ורשבסקי ופוגל-אוגילבי ■ ב-2009 השקיעה צ'מפיון מוטורס כ-2 מיליון דולר בפרסום המותג פולקסווגן

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, יבואנית הרכב צ'מפיון מוטורס צפויה לרכז את כל תקציב הפרסום שלה במשרד הפרסום אדלר-חומסקי&ורשבסקי כבר במהלך בשנה הקרובה - כך נודע ל"גלובס". נכון להיום טרם נקבע תאריך יעד לביצוע המהלך.

מערך הפרסום של צ'מפיון מוטורס מורכב כיום מאדלר-חומסקי&ורשבסקי ופוגל-אוגילבי.

ל"גלובס" נודע כי בקבוצה בחנו מזה תקופה ארוכה את האפשרות להעביר את החלק בתקציב שמנוהל בפוגל למשרד אחר. עם זאת, בעקבות הבנה בין פוגל לצ'מפיון, המהלך לא צפוי לקרות בשבועות הקרובים.

אדלר ופוגל הצטרפו למערך הפרסום של צ'מפיון מוטורס ב-2005. אדלר קיבל לטיפולו את המותגים סיאט, סקודה ואאודי; ופוגל קיבל את תקציב פולקסווגן. באופן טבעי, אדלר-חומסקי היו מעוניינים לטפל במלוא התקציב, אך בחברות הבינלאומיות (יצרניות הרכב) לא נוטים למהלך שישים את כל המותגים במשרד אחד.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", באחרונה נפגשו נציגי משרד הפרסום ראובני-פרידן עם הנהלת החברה. עם זאת, יש להניח כי העובדה שבעבר הלא מאוד רחוק בחר ראובני-פרידן לוותר על הנתח שהיה לו בצ'מפיון מוטורס (תקציב סקודה) לטובת תקציב מיצובישי שהיה אז גדול יותר - לא הוסיפה לו נקודות.

תקציבי רכב נחשבים לתקציבי פרסום אסטרטגיים ואטרקטיביים, אך המבחר שעומד בפני צ'מפיון מוטורס מצומצם יחסית. רוב משרדי הפרסום הגדולים כבר מטפל בתקציב רכב, ומבין משרדי העשירייה הראשונה היחידים שללא תקציב רכב הם ראובני-פרידן וגיתם BBDO.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי אדלר-חומסקי גדל בהיקפי הפרסום שלו בצ'מפיון מוטורס בשנים האחרונות. ב-2007 טיפל המשרד בתקציב של כ-6 מיליון דולר במחירי מחירון, לעומת 7.8 מיליון דולר לפוגל. ב-2008 עברו 8.4 מיליון דולר לאדלר, ו-8.7 מיליון דולר לפוגל. ב-2009 טיפל אדלר ב-12.1 מיליון דולר, לעומת 4.6 מיליון דולר בפוגל.

בצ'מפיון מוטורס סירבו להגיב. לא ניתן היה להשיג את תגובת אדלר-חומסקי ופוגל-אוגילבי.