בשורה לזוגות צעירים ועולים באור-יהודה, אלעד, יבנה, מודיעין, רעננה וירושלים: אלפי דירות בהנחה של 30%

מדובר בדירות של עד 100 מ"ר, שיוצעו לזכאי דיור ■ מנהלת אגף במשרד השיכון: "נמשיך להוציא אלפי יח"ד במכרזי קרקע רגילים בטווח הקרוב ולכל אורך 2010" ■ לפי נתוני משרד השיכון, מחירי הדירות במכרזי התוכנית למשתכן נמוכים ב-30%-10% מהמחירים במכרזי הקרקע הרגילים

שר השיכון, אריאל אטיאס, ממשיך בתוכניתו להציף את שוק הנדל"ן בדירות כדי להביא להוזלת המחירים. לאחר ששיווק במכרזים קרקעות לאלפי יח"ד בחודשים האחרונים, מתכנן משרד השיכון להרחיב את ה"תוכנית למשתכן" שלו, שבבסיסה עומד שיווק דירות זולות לזכאים.

במסגרת התוכנית, מוציא משרד השיכון מכרזים לחברות הבנייה שבהם החברות מתחרות לא על הקרקע, אלא ישירות על מחיר הדירה. במכרזים מסוג זה, החברות מגישות הצעות מחיר לכל מ"ר בדירה וכן משווקת יותר דירות קטנות בשטח של עד 100 מ"ר. חברת הבנייה שמציעה את המחיר הנמוך ביותר למ"ר - זוכה.

"תוצאות העבר מלמדות שבסופו של דבר מקבלים במכרזים אלה מחירי דירות נמוכים יותר מהמחירים שנסגרים במכרזי הקרקע הרגילים", אמרה ל"גלובס" שרה צימרמן, מנהלת אגף בכיר נכסים ודיור במשרד השיכון. "הכוונה היא לתגבר את 'התוכנית למשתכן' ב-2010".

בכוונת המשרד לשווק השנה 1,500-2,000 בתוכנית זו, לעומת 1,360 דירות ששווקו ב-2009 ו-1,178 דירות ב-2008. אגב, במשרד השיכון מסרו ל"גלובס", כי בקרוב יוצעו לשיווק עוד אלפי יח"ד במכרזי הקרקע הרגילים, בהמשך לשיווקים האגרסיביים בחודשים האחרונים.

"בכוונת המשרד להמשיך ולהוציא אלפי יח"ד במכרזי קרקע רגילים בטווח הקרוב ובמהלך כל שנת 2010", אמרה צימרמן.

על פי נתוני המשרד, מחירי הדירות במכרזי התוכנית למשתכן נמוכים ב-10-30% מהמחירים במכרזי הקרקע הרגילים, תלוי כמובן במיקום הדירות ובהיקף התחרות בין חברות הבנייה על כל פרויקט.

כמו כן, המכרז בתוכנית למשתכן יחייב את הקבלן הזוכה לבנות דירות קטנות כך ששיעורן יהווה 50% מהדירות באותו פרויקט. את הדירות, אגב, יכולים לרכוש אך ורק זכאים המוכרים על ידי משרד השיכון, כך שמטרת התוכנית היא להקל על זוגות צעירים, עולים חדשים ועוד.

היישובים בהם מתכוון המשרד להגביר את המכרזים במסלול התוכנית למשתכן הם: אור יהודה, אלעד, יבנה, מודיעין, רעננה וירושלים.

צימרמן מסרה עוד, כי "בכוונת המשרד לאתר מתחמים נוספים לשווק יח"ד במסלול זה במהלך השנה, מתוך פרוגרמת השיווק. המשרד עדיין נמצא בשלבי בדיקה ואיתור לגבי התאמת המתחמים למסלול זה".