כפי שנחשף ב"גלובס": דלק נדל"ן מוכרת את את קניון חיפה לעזריאלי

היקף העסקה: 300 מיליון שקל ■ דלק נדל"ן מממשת את הנכס ללא רווח או הפסד מהותי, ומטרתה בעסקה לחסל הלוואה של 124 מיליון שקל ■ הקופון: עודף תזרים של 87 מיליון שקל ■ המנכ"ל ערן מיטל: "נמשיך למכור נכסים"

ערן מיטל, המנכ"ל הטרי של דלק נדל"ן , ממשיך להוביל את החברה באסטרטגיה החדשה שגיבר: מכירת נכסים על מנת לעמוד בהתחייבויות. החברה הודיעה היום (ה') בדיווח לבורסה כי מכרה את חלקה בקניון חיפה (70%) לקבוצת עזריאלי תמורת 211 מיליון שקל, כפי שנחשף ב"גלובס" בתחילת החודש.

קניון חיפה, הניצה למרגלות הר הכרמל על ציר פרויד המרכזי, משתרע על שטח בנוי בהיקף של כ-29 אלף מ"ר ועל מקרקעין בשטח של כ-52 דונם. הקניון הוקם ב-1997, ושיעור התפוסה בו עומד כיום על כמעט 100%. כ-15 אלף מ"ר מושכרים לעוגנים ורשתות שיווק, כ-5,600 מ"ר אופנה והנהלה, כ-3,200 מ"ר מזון ומסעדות וכ-4,000 מ"ר בתחומים אחרים.

דוד עזריאלי, הידוע בכינויו "מלך הקניונים", רכש גם את 30% הנותרים בקניון מסאמיט נדל"ן, שותפתה של דלק נדל"ן בקניון, והפך בכך לבעל-הבית החדש בקניון. סך העסקה מסתכם ב-300 מיליון שקל.

דלק נדל"ן מממשת את הנכס ללא כל רווח או הפסד מהותי, ומטרתה בעסקה זו היא לחסל הלוואה של 124 מיליון שקל שנטלה על עצמה כאשר רכשה את הקניון, כך שהמכירה תותיר בידיה עודף תזרימי של 87 מיליון שקל.

"אנו ממשיכים לפעול על-פי האסטרטגיה עליה הצהרנו לפני 3 חודשים, והעסקה הנוכחית היא חלק ממהלך זה", אמר המנכ"ל מיטל.

כזכור, האסטרטגיה של החברה, כפי שנחשפה ב"גלובס", גורסת כי דלק נדל"ן תפעל למימוש אגרסיבי של נכסים, ובסיום התהליך תישאר עם 2 נכסים עיקריים: DGRE (המרכזת את פעילות החברה בחו"ל) ודנקנר השקעות.

"אנו פועלים למימוש נכסים נוספים על-פי התוכנית האסטרטגית. המשך יישומה של התוכנית האסטרטגיה יביא להמשך חיזוקה הפיננסי של החברה ופיתוחה במהלך החודשים הקרובים", הוסיף מיטל.

מבחינת עזריאלי זהו הקניון ה-11 שלו בישראל, כאשר באמתחתו קניונים ידועים אחרים כגון קניון איילון ברמת-גן, קניון עזריאלי בתל-אביב, קניון גבעתיים ועוד. בקבוצת עזריאלי מסרו כי תג המחיר ברכישה משקף תשואה של 8.75% על הנכס, והוסיפו כי בכוונת הקבוצה להתרחב באזור הצפון בשנים הקרובות.

"אנו מסמנים את הצפון כיעד אסטרטגי במסגרת הרחבת הפריסה הארצית של קבוצת הקניונים שלנו", אמר מנחם עינן, נשיא הקבוצה. "בשנתיים הקרובות נגביר את הנוכחות שלנו באזור חיפה, הקריות ועכו".