דלק נדל"ן ממשיכה לממש: מכרה את חלקה בקניון חיפה לקבוצת עזריאלי לפי שווי של 300 מ' ש'

העסקה משקפת תשואה של 8.75% זהו הקניון ה-11 של דוד עזריאלי בישראל

דלק נדל"ן, שבשליטת יצחק תשובה, חתמה על הסכם למכירת אחזקותיה (כ-70%) בקניון חיפה לקבוצת עזריאלי, שבשליטת דוד עזריאלי, לפי שווי של כ-300 מיליון שקל, כפי שנחשף ב"גלובס".

העסקה משקפת תשואה שנתית של 8.75% ותניב לדלק נדל"ן עודף תזרימי של כ-90 מיליון שקל, אך לא צפוי לחברה רווח מהותי בגין המכירה. התמורה תשולם עד סוף החודש.

הקניון רשום בספרי דלק נדל"ן ושותפתה בנכס (30%) סאמיט לפי שווי של כ-216 מיליון שקל. חלקה של דלק נדל"ן בתמורה מסתכם בכ-211 מיליון שקל, אך יתרת החוב לבנק בגין הנכס מסתכמת בכ-124 מיליון שקל ולכן חשיבות העסקה היא בשיפור תזרים המזומנים. החברה נדרשת לפרוע ב-2010 תשלומים בהיקף של 1.3 מיליארד שקל, כמעט מחציתם פירעונות לבעלי עניין והיתרה לאג"ח ולבנקים, אך השבוע הצהיר המנכ"ל ערן מיטל שהסדר חוב אינו עומד על הפרק.

את העסקה הובילה דלק נדל"ן במסגרת אסטרטגיית המימושים שלה, שעליה דיווחה בנובמבר 2009, עם מינויו של מיטל למנכ"ל החברה. במסגרת אסטרטגיה זו מימשה דלק נדל"ן לאחרונה גם את אחזקותיה בקניון דרורים וכן חלק מאחזקותיה בחברת מבני תעשייה. נוסף לכך קיבלה החברה לאחרונה דיבידנד מחברת הבת DGRE בהיקף של כ-31.3 מיליון שקל.

"אנו ממשיכים לפעול על פי האסטרטגיה שעליה הצהרנו לפני שלושה חודשים, והעסקה הנוכחית היא חלק ממהלך זה. במקביל אנו פועלים למימוש נכסים נוספים על פי התוכנית האסטרטגית ומאמינים שהמשך יישומה של התוכנית האסטרטגיה יביא להמשך חיזוקה הפיננסי של החברה ופיתוחה במהלך החודשים הקרובים", מסר היום ערן מיטל. סך המימושים המשוער של דלק הדל"ן מתחילת 2009 - 636 מיליון שקל.

קניון חיפה הוקם ב-1997 במבואות הדרומיים של חיפה מול מרכז הקונגרסים בשטח של כ-52 דונם. הקניון משתרע על שטח בנוי בהיקף של כ-29 אלף מ"ר ומאוכלס בתפוסה כמעט מלאה.*

עבור עזריאלי, זהו הקניון ה-11 בישראל. במקביל לרכישה בחיפה מתכננת הקבוצה להקים בשנתיים הקרובות שני קניונים נוספים בצפון: בקרית אתא ובעכו זאת בהשקעה כוללת של 300 מיליוני שקל. *