החורף השקט של הפרמיירליג

שבועיים בתוך חלון ההעברות של ינואר, וקבוצות הפרמיירליג בזבזו רק 7 מיליון ליש"ט על העברות, לעומת 58.8 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד ■ מה הסיבות לדעיכה, והאם אנו בדרך לחלון החורפי החלש בתולדות הליגה?

שבועיים בתוך חלון ההעברות של ינואר, וקבוצות הפרמיירליג בזבזו רק 7 מיליון ליש"ט על העברות. כך מפרסם היום (שישי) "הטיימס". כהשוואה, אחרי שבועיים בחלון ההעברות של ינואר 2009, מועדוני הליגה הבכירה באנגליה הוציאו 58.8 מיליון ליש"ט על רכש.

בפרמיירליג מעריכים ששיאי ההעברות של השנים הקודמות לא יישברו העונה. בחורף של עונת 2008/09 הוציאו קבוצות הליגה סך של 175 מיליון ליש"ט על רכש, ובעונת 2007/08 - 150 מיליון ליש"ט. אם קצב ההעברות הדליל של עכשיו יימשך, לא בטוח שהקבוצות יצליחו להגיע אפילו לשיא השלילי - 35 מיליון ליש"ט - שנרשם בחלון ההעברות החורפי הראשון ב-2003.

הקבוצות שהוציאו הכי הרבה בחורף הקודם הן מנצ'סטר סיטי (50 מיליון ליש"ט) וטוטנהאם (45 מיליון).

הסיבה העיקרית לדעיכה בהעברות, על-פי הפרסום, הוא חוק המיסוי החדש באנגליה, שיחייב החל מאפריל הקרוב כל עובד בממלכה שמרוויח יותר מ-150 אלף ליש"ט בשנה להעביר מחצית מהכנסתו למס הכנסה, לעומת 34% שהיה נהוג לפני כן.

המשמעות של העניין הזה היא שארסנל, לדוגמא, שהחתימה השבוע את סול קמפבל על חוזה שיבטיח לו 50 אלף ליש"ט בשבוע, תיאלץ לשלם לרשויות המס 50 אלף ליש"ט נוספים לשבוע עבור חוזהו של הבלם הוותיק.

סיבה נוספת לחסכנות של הקבוצות היא חוק "הפייננשל פייר-פליי" של אופ"א, שיימנע בעתיד מקבוצות בעלות חוב וכאלו שאינן מציגות איזון תפעולי מלהשתתף בצ'מפיונס ליג או בגביע אופ"א. למרות שהחוק לא צפוי להיכנס לפני עונת 2011/12, חלק מהמועדונים כבר התחילו בהכנות אליו, כמו מנצ'סטר סיטי וצ'לסי, שהודיעו כי מחקו את החובות שלהן.