כי"ל תחתום מחר על חוזה עם סין? אמיר אדר: מכרו את המניה

אנליסט מגדל שוקי הון מגיב לפרסום ב-Fertilizer Week לפיו כי"ל תחתום על חוזה אשלג עם סין בהיקף 106.5 מיליון דולר וממשיך להמליץ "מכירה" על המניה

העיתון Fertilizer Week דיווח כי כי"ל צפויה לחתום מחר (ב') על חוזה אשלג עם סין, במסגרתו היא תמכור לסינים כ-300 אלף טון אשלג במחיר של 350-360 דולר לטון, קרי שווי עסקה של 106.5 מיליון דולר.

האנליסט אמיר אדר ממגדל שוקי הון רואה בחתימת כי"ל על החוזה לפני פוטאש הקנדית כאכזבה מסוימת מאחר שהחברה הייתה יכולה להשיג מחיר גבוה יותר אם הייתה ממתינה עד למיצוי המשא ומתן בין הקנדים לסינים.

להערכתו, הסירוב של פוטאש עד כה לחתום עם הסינים נובע בעיקרו מרצון להגן על המחירים בברזיל ובדרום מזרח אסיה. לדבריו, "אנו נמצאים במצב בו לא קיימת זהות אינטרסים מוחלטת בין היצרניות השונות וכל יצרנית עושה את החשבון לעצמה וזאת כיוון שלא צפוי מחסור בהיצע".

למרות הירידה ברמת הסיכון והעלייה בצפי לשיפור בתנאי השווקים בחטיבת מוצרי התעשייה, אדר עדיין אינו רואה כי תמחור מניית כי"ל משקף את השינוי שחל בתעשייה בשנה האחרונה.

לטענתו, התמחור בשוק מבוסס על ההנחה כי מה שהיה הוא מה שיהיה, כלומר, עליות חדות במחירי האשלג כתוצאה מעודף ביקוש של היצע. הוא, מנגד, צופה כי תנאי השוק היום, הכוללים את ההיצע המספק, תנובת החקלאים בארה"ב, מחירי הסחורות וכמובן הזינוק במחירי הפוספט בשבועות האחרונים - יקשו במידה משמעותית על יכולת יצרניות האשלג לבצע עליות מחירים במהלך השנה הקרובה.

לפיכך, אדר לא משנה את המלצת ה"מכירה" על מניית החברה, עם מחיר יעד של 41 שקל למניה. האנליסט מציין כי הוא יבדוק בימים הקרובים את מחיר היעד של החברה בעקבות החוזה, וישקול לשנותו.