הממונה על ההגבלים העסקיים בוחנת את התנהלות שפ"א

שפ"א מספקת שירותי רכישת מדיה עבור רוב תחנות הרדיו האזוריות ■ בין היתר נבדק אם מדובר במונופול בתחום הפרסום ברדיו האזורי, וכן נבחן שרשור ההחזקות בחברה

הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, בוחנת את התנהלות חברת שפ"א. משרדה של קן מבצע בימים אלה בחינה של היקף הפעילות וקשריה העסקיים של החברה, המספקת שירותי רכישת מדיה עבור רוב תחנות הרדיו האזוריות.

שפ"א (שירותי פרסום אזורי) היא בעלת השליטה הכמעט בלעדית בפעילות הפרסום ברדיו האזורי בישראל בתחום הפרסום הכלל-ארצי. את הפרסום המקומי מוכרות התחנות בעצמן.

משרד הממונה פנה בין היתר לתחנות הרדיו האזוריות השונות, בבקשה כי יספקו מידע מפורש על כמות הפרסומות שהן משדרות, שמקורן בחברת שפ"א. כמו כן, הממונה עשויה לבחון אם מדובר במונופול בתחום, כמו גם את שרשור ההחזקות בחברה.

על-פי גורמים בשוק התקשורת, הממונה גם בוחנת את מידת מעורבותה של הקבוצה העיקרית מבין תחנות הרדיו האזוריות, "ללא הפסקה", בבעלותם של אלי עזור ודודי ויסמן. החברה מחזיקה ב-3 התחנות "רדיו ללא הפסקה", הנחשבת לתחנה האזורית המצליחה בישראל, "צפון ללא הפסקה" ו-"אקו 99" שקיבלה באחרונה זיכיון לשידור באזור השרון.

באחרונה התעוררה מורת-רוח בקרב בעלי תחנת "רדיו ירושלים" החדשה על פעילות שפ"א. אחד מהבעלים, ג'קי בן-זקן, החליט למכור בעצמו את זמן הפרסום בתחנה, בטענה כי החברה עושה איפה ואיפה בין תחנות קטנות לגדולות. כמן כן, בן-זקן בחן אפשרות כי תחנות רדיו אחרות, בין היתר קבוצת "גלי הדרום" ו-"רדיו חיפה", יחברו אליו על מנת להתנתק משפ"א, שעד כה מכרה פרסום כמעט לכל התחנות האזוריות, פרט ל"רדיו קול הים האדום".

החוק מאפשר לתחנות רדיו לעשות שימוש בגוף חיצוני נפרד מהן, שימכור זמן פרסום עבור יותר מתחנה אחת. כל תחנה רשאית למכור בעצמה זמן פרסום, כל עוד היא עושה זאת עבורה בלבד. כאמור, כיום רק שפ"א פעילה בתחום.

מנכ"ל שפ"א, ענת ארדיטי, מסרה בתגובה: "טרם קיבלנו מכתב מהממונה. כשנקבל את המכתב נפעל ונגיב בהתאם. שפ"א הוא גוף שומר חוק, ונפעל על-פי הנהלים".

אלי עזור לא מסר תגובה.

במשרד הממונה אישרו כי "נושא הפרסום ברדיו האזורי נמצא בבדיקה".