אלי ברקת השלים הצעת הרכש למניות דש-איפקס

העסקה להעברת המניות מבעלי השליטה בבית ההשקעות ל-BRM נמצאת כעת בשלבים אחרונים, והשלמתה צפויה עד סוף החודש

אלי ברקת מתקרב להשלמת העסקה לרכישת השליטה בבית ההשקעות דש-איפקס . קרן BRM שבשליטת ברקת, הודיעה אתמול לאחר סיום המסחר בבורסה על השלמת הצעת הרכש ל-4.6% ממניות הציבור בבית ההשקעות, אליה התחייבה במסגרת רכישת השליטה בחברה.

כזכור, בספטמבר האחרון סיכמה BRM על רכישת מניותיהם של אולד ליין, מוזי ורטהיים, נתן חץ, רמי שלום, ויקטור שימריך ועידו נויברגר (48% בסך הכול) בבית ההשקעות. בשלב מאוחר יותר הצטרפה לעסקה גם קרן העל, קרן בניהול מורשה בראשות יעל אנדורן. בסך הכול, סוכמה העברת 55% ממניות דש-איפקס לידי ברקת ו-BRM במחיר של 28 שקל למניה, לפי שווי של קרוב למיליארד שקל.

במסגרת הסכם הרכישה, הודיעה BRM על הצעת רכש למניות הציבור לפי מחיר שלא יפחת מ-27.55 שקל למניה (מחיר המניה בעסקת הרכישה בניכוי הדיבידנד שחולק לבעלי המניות מאז).

העסקה להעברת המניות מבעלי השליטה בבית ההשקעות ל-BRM נמצאת כעת בשלבים אחרונים, והשלמתה צפויה עד סוף החודש. עם השלמתה צפויה גבי רביד, מנכ"לית פסגות-אופק לשעבר, להתמנות ליו"ר בית ההשקעות מטעמו של ברקת.

על פי ההערכות, רביד צפויה להוביל מספר מהלכים אסטרטגיים בדש-איפקס, כשבראש ובראשונה צפוי איחודם המוחלט של בתי ההשקעות דש ואיפקס, חיזוק מחלקת הברוקראז' החדשה שהוקמה בבית ההשקעות, ואולי אף כניסה לשוק קרנות הגידור. בדש-איפקס צפויים גם לצאת במהלך של חיזוק משמעותי של קרן הפנסיה יובלים, תוך שימוש בפלטפורמת סוכני הביטוח של דש. בשלב מאוחר יותר עשויה דש-איפקס, בדומה למתחרתה פסגות, לפזול לכיוון שוק הביטוח.