ברטפלד: "שילמנו מאות מיליוני שקלים על חיפושי גז עד קידוח תמר"

מנכ"ל קבוצת דלק בכנס מעסיקים בנושא המודל הצ'יליאני של סוכנות ניהול ההסדרים הפנסיונים אגם לידרים: "מאגר תמר גדול ויספק גז טבעי למדינה להרבה שנים" ■ על עסקי הרכב: "הסוד שלנו הוא שאנו יודעים לשמור על ערך המכוניות"

"תמיד אומרים לי שהיה לנו מזל שמצאנו גז. אבל, אני אומר שמזל לא מזיק אף פעם, אך כדי לזכות בפיס צריך לקנות כרטיס והכרטיס עלה לנו הרבה. שילמנו מאות מיליוני שקלים על חיפושים והיו לנו גם מחיקות לאורך השנים. כיום אנו ספקי הגז הגדולים של ישראל, המצרים אכן מופיעים אבל פעם כן באים ופעם לא" - כך אמר היום אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק , בכנס מעסיקים בנושא המודל הצ'יליאני של סוכנות ניהול ההסדרים הפנסיונים אגם לידרים, שבניהול איציק עוז ומשה ששון ובשליטת קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס מקבוצת דלק.

ברטפלד המשיך והתייחס לתחום האנרגיה בקבוצת דלק ואמר כי "אנחנו מנסים להתבסס בתחום האנרגיה והתשתיות. כעת אנו מפתחים ועובדים חזק על תחום ייצור חשמל וכח והתפלת מים. נושא תגליות הגז היה להיט גדול בשנה האחרונה - מאגר תמר גדול ויספק גז טבעי למדינה להרבה שנים. יעלה לפתח אותו מעל 2.5 מיליארד שקל", הוסיף. נציין כי קודם לגילוי בקידוח תמר לדלק היה חלק משמעותי בהצלחה נוספת בהיבט זה בים תטיס.

ברטפלד אף התייחס לאופייה של קבוצת דלק וציין כי "אנחנו חברה גלובלית. החלטנו כבר לפני כמה שנים לא להסתמך על השוק המקומי, הרגולציה המקומית והבנקאות המקומית. אנחנו יודעים לעבוד מהר ושקופים מאוד. גם במשבר הגדול כשכולם ברחו והסתתרו לא ברחנו. גם כשיש פגמים אין לנו בעיה לדבר". בהקשר זה נזכיר כי קבוצת דלק חוותה קשיים רבים במהלך המשבר, בעיקר עד גילוי הגז הטבעי בקידוח תמר, ובמיוחד בחברת דלק נדל"ן שכחלק מהפיתרון עברה לבעלי המניות בדלק.

בדבריו התייחס ברטפלד גם לתחום הרכב בו החברה פעילה מאוד באמצעות חברת דלק רכב, יבואנית מזדה ופורד לישראל, המהווה פוטנציאל לצמיחה ארוכת טווח. לדברי ברטפלד, "הסוד שלנו הוא שאנו יודעים לשמור על ערך הרכב. אני אומר שרכישת הרכב בישראל היא רכישת אג"ח על גלגלים. כבר בזמן רכישת הרכב הלקוח רוצה לדעת כמה הוא יהיה שווה בעת מכירתו ואנו יודעים לשמור על ערך הרכב".

לסיום ברטפלד התייחס בנוסף גם לפעילות הפיננסים בקבוצת דלק, שעיקרה בהפניקס, השולטת באקסלנס, וחלקה באמצעות חברת הביטוח האמריקנית ריפבליק. "אני בטוח שהפניקס תהיה הדבר הבא בענף הביטוח", אמר והוסיף כי "אין בית השקעות טוב יותר בישראל מאקסלנס".

בכנס השתתף גם יואב בן אור, משנה לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, וממלא מקום הממונה עד כניסתו של עודד שריג לתפקיד. הוא התייחס בדבריו בעיקר למודל הצ'יליאני שבכוונת האוצר להחיל בשוק החיסכון הפנסיוני בישראל ואמר כי "החוסך הישראלי לא מבין את ההבדלים במדיניות ההשקעות ולא יודע מה ההבדל בין חברה אחת לאחרת, וגם לא מבין את ההבדלים בין המסלולים השונים באותה חברה. הצרכן הישראלי רוצה כסף כשהוא יוצא לפנסיה, ובטח לקראת גיל פרישה, כשהחוסך הישראלי שונא הפסד".

בן אור הוסיף בהקשר זה: "אנו מציעים שמצד אחד המוצרים יהיו פשוטים יותר וברורים יותר כשברירת המחדל צריכה להיות חכמה יותר. וברירת מחדל חכמה יותר היא בהתאמת המסלול לחוסך ולצרכיו המשתנים באמצעות התאמה לגיל. המטרה שלנו היא צמצום הסיכון לאורך זמן וככל שניתן לספק לחוסך קצבה קבועה לאחר הפרישה", אמר.

בן אור התייחס גם לחלק מהבירות משוק החיסכון הפנסיוני בנוגע למודל הצ'יליאני ואמר כי "נחיל את המודל גם התיק הקיים, ונכון שיהיו לכך השפעות על שוק ההון ונתייחס לזה ונשנה את המודל בטיוטה הבאה על מנת שהשינויים בשוק ההון יהיו לאורך זמן ופחות דרמטיים".