החוק כיום אינו מאפשר לרשות השנייה למנות מ"מ ליו"ר המועצה

מינוי מ"מ ליו"ר המועצה הוא חשוב במיוחד נוכח אי-יכולתו של היו"ר המיועד, אמנון נדב, לעסוק בתחום הרדיו

חוק הרשות השנייה הנוכחי לא יאפשר את מינוי מועצת הרשות השנייה החדשה - כך נודע ל"גלובס". זאת לאור אי-יכולתו של אמנון נדב, יו"ר המועצה המיועד, לעסוק בנושאי רדיו והצורך במינויו של סגן ייעודי לצורך הנושא.

במבנה הנוכחי של מועצת הרשות, כפי שמוגדר בחוק, לא קיים תפקיד "ממלא-מקום יו"ר מועצת הרשות השנייה" לתקופה של יותר מ-3 חודשים, ועל כן יהיה צורך במציאת פרשנות לחוק שתאפשר מינוי תפקיד זה באופן קבוע. לא מן הנמנע כי בסופו של דבר יהיה צורך בשינוי החוק.

נדב, שאמור כבר בחודש הבא להחליף את נורית דאבוש, הוא איש תקשורת ותיק, שעיקר ניסיונו הוא דווקא בתחום הרדיו - התחום אשר ייאסר עליו לעסוק בו. בעברו שימש נדב כמנהל קול ישראל, וכיום הוא יו"ר תחנה הרדיו האזורית רדיוס. סיבה זו היא שהביאה את ועדת שפניץ להגביל את תחומי עיסוקו כיו"ר המועצה. כמו כן, בתו של נדב היא מפיקה ברדיו אקו 99, וככל הנראה תיאלץ לעזוב את תפקידה לאור מינויו החדש של אביה.

מי שיעמוד לצדו של נדב יהיה ד"ר אילן אבישר, שישב בראש המועצה בנושאים הקשורים ב-16 תחנות רדיו אזורי. נדב עצמו יוכל להתמקד רק בנושאי הטלוויזיה המסחרית.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", מי שהיה אמור להיות נציג היוצרים במועצה, אביהו מדינה, לא יוכל להתמנות אליה כל עוד הוא משמש כיו"ר אקו"ם.

מהרשות השנייה נמסר כי "הנושא הוא בסמכות משרד התקשורת".

ממשרד התקשורת נמסר כי "ככל הידוע לנו אין צורך בתיקוני חקיקה".