דנקנר רוצה להגיע להחזקה מעל 50% בשופרסל: דסק"ש פרסמה הצעת רכש ל-8.3%

דסק"ש מציעה לרכוש 18 מיליון מניות ב-360 מיליון שקל ■ המחיר: 20 שקל למניה במזומן - נמוך ממחיר השוק ■ ניתן להיענות להצעת הרכש עד ל-10 בפברואר ■ דסק"ש עשויה לרשום רווח של 1.129 מיליארד שקל על השקעתה

חברת דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי. , שבשליטת נוחי דנקנר והמשפחות מנור ולבנת, פרסמה הערב (ג') הצעת רכש מיוחדת לרכישת מניות שופרסל ב-360 מיליון שקל.

דירקטוריון דסק"ש החליט היום (ג') לפרסם מפרט לרכישת עד 18 מיליון מניות של שופרסל, המהוות 8.3% מהון המניות המונפק ומזכויות ההצבעה של החברה, ולא פחות מכמות מניות שתהווה 5% מזכויות ההצבעה בשופרסל, במחיר של 20 שקל למניה במזומן.

נציין כי המניה טיפסה היום בבורסה ב-2.5% וסגרה במחיר של 20.9 שקל, כך שמחיר הצעת הרכש נמוך ממחיר המניה בשוק ב-4.3%.

מחיר הצעת הרכש עשוי להשתנות במהלך התקופה עד סיום מועד ההיענות, כפי שקרה לאחרונה גם בהצעת הרכש המיוחדת שהשלים נוחי דנקנר במכתשים אגן.

להצעת הרכש המיוחדת, שאת המפרט שלה מתכוונת להגיש דסק"ש לרשות ניירות ערך ולבורסה לניירות ערך בתל-אביב מחר (ד'), ניתן יהיה להיענות עד ה-10 בפברואר.

כיום מחזיקה דסק"ש בכ-38% מההון וכ-42% מזכויות ההצבעה בשופרסל. אם הצעת הרכש תיענה במלואה, תגדל ההחזקה של דסק"ש בשופרסל לכ-46.4% בהון ולכ-50.5% בהצבעה. אם הצעת הרכש תיענה שלא במלואה, אומרת דסק"ש כי היא עשויה לבצע לאחר מכן רכישות נוספות של מניות שופרסל, אשר יגדילו את החזקתה של דסק"ש בשופרסל לשיעור העולה על 50% בהצבעה.

דסק"ש מפרטת מה יקרה ברגע בו תגיע להחזקה של מעל ל-50% בשופרסל:

1. דסק"ש תחל לאחד בדו"חותיה הכספיים את הדו"חות הכספיים של שופרסל.

2. דסק"ש צפויה לרשום רווח על השקעתה בשופרסל. הרווח האמור צפוי להיות בגובה ההפרש בין ערך ההשקעה במניות שופרסל הרשום בספרי דסק"ש לבין שוויה ההוגן של השקעה זו, והכל במועד העליה לשליטה. נכון להיום, ההפרש בין הרשום בספרי דסק"ש בדו"חות הרבעון השלישי של 2009 לבין שוויה ההוגן של השקעה זו לפי השער האחרון של שופרסל בבורסה הינו כ-1.129 מיליארד שקל. השווי האמור של השקעת דסק"ש בשופרסל אינו מייצג בהכרח את שוויה ההוגן, אשר עשוי לכלול פרמיית שליטה.

3. דסק"ש צפויה לרשום התאמות לשווי ההוגן של נכסי שופרסל ומוניטין בגין השקעתה בשופרסל. חלקה של דסק"ש בעודף העלות יחושב בהתאם לפער שבין הסכום שתשלם דסק"ש במסגרת הצעת הרכש, בתוספת השווי ההוגן של השקעתה הקיימת בשופרסל במועד העלייה לשליטה, לבין חלקה של דסק"ש בהון של שופרסל לאחר הצעת הרכש.

על בסיס מחיר מניית שופרסל בהצעת הרכש, שער הבורסה האמור של מניות שופרסל וההון העצמי של שופרסל ב-30 בספטמבר 2009, ובהנחת היענות מלאה להצעת הרכש - מוערך בשלב זה עודף העלות בכ-1.375 מיליארד שקל.

חלק מעודף עלות זה יופחת בהדרגה על פני תקופה ובסכומים שייקבעו על-פי עבודה של הקצאת עלות רכישה שתוזמן על-ידי דסק"ש בבוא העת.

כל זאת לאחר שמוקדם יותר היום נודע על שינויים פרסונליים בצמרת שופרסל, לפיהם מונה אפי רוזנהויז לנשיא, וריצ'רד הנטר מונה למנהל העסקים הראשי של החברה.