מחיר הכרטיסים להופעה של אלטון ג'ון: בין 300 ל-1,000 שקל

המופע של ג'ון יתקיים ב-17 ביוני באצטדיון רמת-גן ■ בנק דיסקונט, שמעניק למופע חסות בסך 4 מיליון שקל, ימכור ללקוחותיו כרטיסים במכירה מוקדמת במחירים הנעים בין 250 ל-900 שקל

אחרי ששיתפו פעולה בהצלחה עצומה בהופעתו של לאונרד כהן באצטדיון רמת-גן בסוף ספטמבר האחרון, חוזרים המפיק הבינלאומי מרסל אברם והנהלת בנק דיסקונט לעבוד יחד. הפעם מדובר בהופעתו הצפויה בישראל של הזמר אלטון ג'ון, שתתקיים באותו אתר ב-17 ביוני.

אברם יפיק את המופע בארץ, ובנק דיסקונט יעניק לאירוע חסות בסכום המוערך ב-4 מיליון שקל, וירכוש מראש כמחצית הכרטיסים עבור לקוחותיו שיימכרו בהנחה לעומת הכרטיסים לקהל הרחב.

ב-9 בפברואר תתחיל המכירה ללקוחות בנק דיסקונט בלבד, ל-15 אלף מקומות ישיבה על רחבת הדשא בקדמת הבמה ו-32 אלף מקומות ישיבה נוספים ביציעי האצטדיון, במחירים שינועו בין 250 שקל (יציעים) ל-900 שקל (רחבה). רק בשלב מאוחר יותר תתחיל המכירה גם לקהל הרחב, במחירים שינועו בין 350 שקל (יציעים) ל-1,000 שקל (רחבה).

בכך ינסו אברם והנהלת בנק דיסקונט ליצור מראש ביקוש מוגבר, היות שלקוחות הבנק יעדיפו את מחירי המבצע, והקהל הרחב ימהר לשריין לעצמו מקומות בגלל הכמות המוגבלת יחסית של כרטיסים שיישמרו עבורו.

שתי תקלות מביכות

הופעתו הצפויה של אלטון ג'ון באצטדיון רמת-גן תהיה השלישית שלו, ויש רק לקוות שהיא תסתיים בשלום, אחרי ששני הביקורים הקודמים התקיימו בצל תקלות מביכות. בשנת 1979, במסגרת סיבוב הופעות עולמי שכלל פסנתר וכלי הקשה בלבד (ג'ון והנגן ריי קופר הופיעו בהיכל התרבות בתל-אביב), השליך ג'ון כיסא לעבר הקהל ופגע באישה שישבה באחת השורות הראשונות.

ביוני 1993 הגיע ג'ון להופעה בפארק הירקון, אך נטש בזעם את ישראל במטוסו הפרטי אחרי כמה שעות. בסופו של דבר שב לארץ, וקיים את המופע באיחור של יומיים מול 42 אלף צופים נלהבים. הסיבה לתקרית המביכה לא היתה, בניגוד לדעה המקובלת, עשרות הצלמים שהמתינו לו בלובי של מלון הילטון בתל-אביב שבו היה אמור להתאכסן, אלא רשלנות בירוקרטית של ההפקה הישראלית דאז, שבעטיה נאלץ ג'ון לצאת מטרקלין ה-VIP בנתב"ג ולהמתין בתור להחתמת הפספורט שלו כאחד האדם, אחרי טיסה של כ-30 שעות מאוסטרליה.

לישראל יגיע ג'ון הפעם במסגרת סיבוב הופעות עולמי שיצא לדרך בתחילת פברואר ויתחלק ל-3 חלקים. ההופעות הראשונות יהיו משותפות לו וחברו הזמר בילי ג'ואל, כאשר בסוף מארס יפרידו השניים כוחות, וג'ון ימשיך לסדרת הופעות אינטימיות יותר עם נגן כלי ההקשה ריי קופר, ובתחילת אפריל יתחדש הסיבוב עם הרכב נגנים מלא שאיתו יופיע גם באצטדיון רמת-גן. הוא יבצע את מיטב להיטיו מכל אלבומיו מתחילת שנות ה-70, אז הפך לראשונה לכוכב על בזכות הלהיט "Your Song", ועד לשנים האחרונות שבהן יצר בעיקר מוזיקה למחזות זמר ופסקולים ("מלך האריות", "אאידה", "בילי אליוט").

המפיק מרסל אברם (שהיה מעורב בעבר בהפקת הופעות בישראל לאמנים כמו מייקל ג'קסון ז"ל וסטינג יבדל"א) מתכוון להביא לארץ בהמשך הקיץ גם את חברו הוותיק של אלטון ג'ון, הזמר רוד סטיוארט (שכבר הופיע באצטדיון רמת-גן בקיץ 1983), והוא מנהל מגעים מתקדמים להופעה שלישית בישראל של להקת הרוק הכבד המיתולוגית "מטאליקה".