בברקליס צופים לנובל אנרג'י "תגליות מרגשות בשנת 2010"

ברקליס מקפיצים את מחיר היעד של נובל אנרג'י ל-84 דולר ושומרים על המלצת "תשואת יתר" ■ בצנרת החברה עבודות הפיתוח של פרוייקטים גדולים אשר סביר להניח שיובילו לתפוקה חזקה ולהרחבת שולי הרווח החל משנת 2012

כלכלני ברקליס קפיטל מקפיצים את מחיר היעד שלהם למניית נובל אנרג'י , השותפה הגדולה בתגליות הנפט בישראל, ל-84 דולר לעומת המלצה קודמת של 75 דולר למניה, המניה סיימה אתמול את המסחר בוול סטריט במחיר של 77.61 דולר, כך שהמחיר החדש משקף לה פרמיה של 8.2% ושומרים על המלצת "תשואת יתר".

בישראל צפויה החברה לקדוח תגלית נוספת מאוחר יותר השנה, לאחר שהחברה זיהתה מספר מיצבורים אפשריים בבחינות דו מימדיות אשר עשויים להיות גדולים יותר מתגלית "תמר". החברה מבצעת כעת סקירות תלת מימד בשטח של 1,400 מייל רבוע וצפויה לדווח על תוצאות בתחילת 2010, אז תוכל להעריך מחדש את הפוטנציאל של תגליות חדשות.

האנליסטים מציינים כי הם מתנגדים ללחץ להורדת ההמלצה לנובל אנרג'י למרות הפרמיה בה היא נסחרת ביחס לשוק מבחינת מכפילי הרווח לשנים 2010 ו-2011, אשר גבוהים ב-19% מהממוצע בקבוצת הייחוס שלה. האנליסטים מציינים כי הצמיחה שתציג החברה בשנים אלו אמנם צפויה לפגר בשנים אלו, מאחר והחברה צריכה ליעד השקעות בסך של כמיליארד דולר בשנה לצורך מימון הפרוייקטים המובילים שלה בהם גם אלו שבישראל. למרות זאת מצפים בברקליס קפיטל ל"תגליות מרגשות בשנת 2010" ולהקפי צמיחה מרשימים שיחלו לבוא לידי ביטוי בשנת 2012 ואשר יתמכו במניות החברה.

בבקרקליס מציינים כי בצנרת החברה עבודות הפיתוח של הפרוייקטים הגדולים אשר סביר להניח שיובילו לתפוקה חזקה ולהרחבת שולי הרווח החל משנת 2012. בין הפרוייקטים הבולטים של החברה מציינים את "תמר" ו-"דלית" בחופי ישראל, ואת הפרוייקט במערב אפריקה שצפויים להתחיל להיות פרודוקטיביים ב-2012 ופרויקטים נוספים - כשבסה"כ צפויה תפוקת החברה מ-6 הפרוייקטים בהם היא מעורבת להגיע ל-100 mboepd עד לשנת 2015.

ברקליס מעריכים כי שלב הפיתוח של 6 הפרויקטים ידרוש מהחברה השקעה כוללת של כ-1.8 מיליארד דולר בשנתיים הקרובות, כאשר המימון צפוי להגיע ממקורות עצמיים של החברה, מה שצפוי להכביד על תזרים המזומנים החופשי של החברה.