הבהלה לנפט: מודיעין גייסה 20 מיליון ש' ותצא מהשימור בשבוע הבא

(עדכון) - צחי סולטן שילם 200 אלף שקל וניצל מלוא זכויותיו בהנפקה ■ השותפות, שבשליטת סולטן ונוחי דנקנר, הנפיקה כ-6 מיליארד יחידות ואופציות ■ זיהה את רודפי החלומות / רון שטיינבלט - פרשנות

צחי סולטן מסמן "V" על המשימה הראשונה של במודיעין . שותפות הנפט שבשליטת סולטן ו-IDB פיתוח של נוחי דנקנר, בדרך החוצה מרשימת השימור, לאחר שהודיעה היום (ה') לבורסה, כי הצליחה לגייס עד כה 19.9 מיליון שקל בהנפקת הזכויות שקיימה. מדובר בסכום גבוה יותר ממה שהייתה צריכה לגייס כדי לצאת מרשימת השימור, קרי 8 מיליון שקל.

סולטן עצמו ניצל את מלוא זכויותיו בהנפקת הזכויות של השותפות, שהסתיימה היום, והגדיל את החזקתו בה. היא רכש 20 מיליון יחידות השתתפות במחיר של אגורה אחת ליחידה ו-50 מיליון כתבי אופציה, כך שלאחר הניצול המלא בהנפקת הזכויות הוא מחזיק בכ-125 מיליון יחידות השתתפות ובכ-335.5 מיליון אופציות. סולטן שילם 200 אלף שקל עבור היחידות.

השותפות הנפיקה 99.6 אגדים שהורכבו מ-1.99 מיליארד יחידות השתתפות ו-4.98 מיליארד כתבי אופציה (סדרה 5 ). המשקיעים ככל הנראה התלהבו ממודיעין, שכן שיעור הניצול בהנפקה עמד על 99.9%. כעת, יציאת יחידות ההשתתפות מרשימת השימור היא פרט טכני בלבד שאמור להתרחש בתחילת שבוע הבא, ייתכן אף שכבר ביום ראשון.

השתתפותו הערה של סולטן בהנפקה הייתה צפויה למדי. סולטן, שרכש את השליטה במודיעין באוקטובר האחרון, התכונן היטב להנפקה שנועדה לגייס לשותפות 8 מיליון שקל לפחות על מנת להוציא אותה מרשימת השימור. הוא הכניס כשותף את נוחי דנקנר ומתמודד על קידוח "מד-אשדוד" כ-16 ק"מ מול חופי אשדוד. בנוסף, באמתחתה של מודיעין 15% מרישיון "צורים" באזור ים המלח.

סולטן, שגזר על עצמו שתיקה עד תום הנפקת הזכויות, אמר ל"גלובס" בתחילת החודש: "אני כאן כדי לעשות משהו אמיתי ולא פעלול פיננסי. אני רוצה להיות שותף במקומות שיש בהם סיכויי הצלחה; פעלולים פיננסיים יכולים לעבוד לפרקי זמן קצרים יחסית, אבל אם אתה לא מביא בסופו של דבר את הסחורה - שום דבר לא יחזיק מעמד. המטרה שלי היא להפוך את החלום למציאות, אך בסופו של דבר המקדח קובע. אתה יכול להשקיע הרבה כסף ובסוף לא תהיה הצלחה. זו התעשייה".