אחד על אחד: כמה עולה אימון כושר אישי במכון הכושר?

ב-100-200 שקל לשעה יכולים המנויים במכוני הכושר לקבל אימון אישי במועדון עצמו ■ אמנם מדובר בתוספת משמעותית למחיר החודשי, אך האפשרות לקבל הדרכה אישית המותאמת לצרכים הופכת את השירות לפופולרי

אימוני כושר אישיים הופכים יותר ויותר מבוקשים, וזאת משום שזו למעשה אחת הדרכים הבטוחות להתאמן בצורה נכונה, מבוקרת ומותאמת למטרות. הוא גם מתאים יותר לאוכלוסיות מיוחדות, לקשישים, לילדים הסובלים מעודף משקל ולכל מי שמחפש באימון שלו קצת יותר.

לצד אימוני כושר אישיים המתקיימים בבית הלקוח או אצל המאמן עצמו, מתרחבת לאחרונה התופעה של אימונים אישיים בתוך מועדוני הכושר.

המחיר לא נמוך יותר ממחירו של אימון אישי מחוץ לכותלי המועדון. בעוד שמאמנים אישיים (לא בחדרי כושר) גובים 100-250 שקל לאימון בבית הלקוח, בפארק או בחדרי כושר שלמאמנים השונים יש הסכמים איתם, נע מחירו של האימון האישי בתוך חדר הכושר בין 90 ל-200 שקל לכל אימון, לא כולל מחיר המנוי לחדר הכושר עצמו.

"אחד היתרונות הוא שמישהו אחר בוחן אותך, מושיט לך יד ומספק מדדים כמותיים ולא תחושות בטן, מה גם שאי אפשר להתעלם מהמוטיבציה שמאמן יוצר אצל המתאמן", מסביר אייל אמון, המנהל המקצועי של רשת הולמס פלייס.

כל הגורמים בענף רואים באימונים אישיים מנוף כלכלי: יואל חכימיאן, מנהל חדר הכושר בכפר המכבייה, מספר שהוספת האימונים האישיים הגדילה את מספר המנויים. ירון סלע, מנכ"ל רשת גרייט שייפ, קורא לתופעה "מהפכה", וצופה שכבר בשנים הקרובות האימון האישי יהפוך לחלק בלתי נפרד מתעשיית הכושר בישראל: "היעד של הרשת הוא ש-25% מהמתאמנים ירכשו אימונים אישיים".

עופר קיס, המנהל המקצועי של הרשת, מוסיף: "אימון תחת השגחת מאמן מתבצע בדרגת קושי גבוהה יותר מזו שבוחר המתאמן לבד".

במכונים הבינו שאימון אישי לא חייב להתקיים דווקא בחדר הכושר ויכול להתמקד בכל ענפי התנועה: כושר לב-ריאה, כוח ועיצוב הגוף, פלדנקרייז, פילאטיס, פילאטיס מכשירים, ספינינג, קיקבוקס, וחיזוק שרירי הליבה והיציבה (core).

אימוני כושר לב-ריאה

אימונים שמטרתם לשפר את היכולות האירוביות, יכולת הריצה, הרכיבה וכו'. ברשת גרייט שייפ מתקיימים אימוני ריצה בשטחים פתוחים כמו פארק הירקון או שפת הים בתל-אביב. גם בספורטן מתקיים אימון אישי מחוץ לכותלי המועדון, שאיננו בהכרח אימון ריצה. האימון מתאים למי שפחות אוהבים את המכשירים בחדר הכושר. המאמן רץ איתם מסביב למועדון כחימום, בונה עבורם אימון מאמץ ומבצע תרגילי עיצוב ומתיחות בדשא.

אימוני כוח ועיצוב הגוף

אימונים אלה התקיימו בעבר רק בעזרת המכשירים שבחדר הכושר, וכיום המאמנים משתמשים באמצעי עזר נוספים כגון מדרגות, גומיות, כדורים, בוסו ועוד. "יש מאמנים שלהם הכשרות נוספות, כגון מדריכי פילאטיס, רוכבי אופניים מקצועיים ומדריכי אומנויות לחימה, שמשלבים את מומחיותם בתוך האימון האישי", מסביר צחי נחום, ראש תחום הדרכה ברשת גו אקטיב.

אימונים אישיים לבני הגיל השלישי

אימונים אלו מתמקדים בשיפור שיווי המשקל, שיפור הסיבולת האירובית והעלאת מסת העצם, במקביל לתהליך חיזוק כללי ושיפור הגמישות. ברשת גרייט שייפ ובאוניברסיטת תל-אביב המאמנים עברו השתלמות מיוחדת או קורס לאימון בני הגיל השלישי, ושמים דגש על כללי הבטיחות.

אימון TRX

בגו אקטיב מתקיים אימון בעזרת מכשיר ה- TRX , שמאפשר אימון כנגד משקל הגוף באמצעות כבלים מיוחדים. המכשיר מאפשר מגוון עצום של תרגילים ותנועות המתאימות לכל ענף ספורט או פעילות. לדוגמה, אימון אגרסיבי, אימון לפיתוח גמישות וטווחי תנועה ואף אימון לשיקום לאחר פציעה. לכל מתאמן כבל משלו עליו הוא מבצע את האימון, כשהרעיון הוא מעבר מהיר וקל בין תרגיל לתרגיל. הוא משמש גם לאימונים בקבוצות קטנות.

אימונים אישיים בבריכה

אימונים אלו מועברים על-ידי מאמנים ומאמנות מוסמכים לשיפור סגנון השחייה. הם מתאימים ללימוד סגנונות השחייה הפופולאריים, לשחיינים שרוצים לשפר מיומנות, לשיפור היכולת האירובית ולמטרת הרזייה. האימון מתאים גם למתחרים שונים דוגמת טריאתלטים. אמון מסביר כי לימוד יסודות השחייה למתחילים מודרכים על-ידי מאמנים בוגרי קורס טיפול במים (הידרותרפיה), ומתאימים גם למטרת שיקום תנועתי לאחר פגיעות גופנית. לדבריו, האימון בבריכה מאפשר בו זמנית את שיפור הכושר האירובי, חיזוק השרירים והקואורדינציה, הגברת ההוצאה הקלורית, וכל זה ללא הזיעה ועם הרבה הנאה וסיפוק.

אימון לסובלים מבעיות לב וכלי דם

"אימון זה מתאים למתאמנים שסובלים ממחלות לב וכלי דם, או שעברו ניתוח מעקפים, לחולי טרשת עורקים וכו'", מסביר יואל חכימיאן מכפר המכבייה. הפעילות מתאפיינת בליווי ומעקב צמודים לפי הנחיות הקרדיולוג המטפל, כאשר עיקר האימון מתוכנן להפעלת מערכות כלי הדם, הלב והריאות. התרגול מתבצע בהליכה על מסילה, במתקן החתירה או על אופני כושר נייחות, כאשר במתקנים אלו קיים התקן הדופק. משך האימון 20-40 דקות.

בדרך-כלל מתאמנים אלה מטופלים בתרופות להרחבת כלי דם כך שקצב הלב במאמץ עשוי לא לעלות מעל הטווח המומלץ. ישנה ההשגחה באימון למנוע סיבוכים כתוצאה ממאמץ גופני.

אימון לבני-נוער

בני-נוער בתקופת ההתבגרות נמצאים בתהליך בו הם עוברים שינויים גופניים רבים. השינויים הללו משפיעים על מבנה הגוף, הרכבו, משקלו, הגובה ומסת השריר של המתבגרים, ולכן בתכנון פעילות בחדר כושר יש להביא בחשבון את משמעות השינויים האלה. למעשה בני-הנוער עוברים אימון דומה למבוגרים - אימון כנגד משקולות חופשיות, על המכשירים בחדר כושר, כנגד משקל גוף וכו' - אך השמירה באימון מוגברת כדי להקנות טכניקות אימון בטיחותיות וכדי למנוע פציעות, הקניית הרגלים אלה ישמשו את בני-הנוער בעתיד. המדריכים לאימונים מסוג זה מוסמכים להדרכת פעילות גופנית לילדים ובני-נוער.

כמה זה עולה?

* גרייט שייפ:

מנוי לשנה: 240 שקל לחודש.

מנוי לשנה וחצי: 222 שקל לחודש.

חבילת אימונים אישיים: כ-1,000 שקל (10 אימונים, 100 שקל לאימון).

* גו אקטיב:

מנוי גמיש: 350-450 שקל לחודש (בהתאם למועדון ובתקופה).

מנוי לשנה: 280-360 שקל (עם נקודת יציאה אחרי חודש).

מנוי ל-3 שנים: 290-250 שקל (עם מספר נקודות יציאה).

חבילת אימונים אישיים: 90-150 שקל לאימון (ככל שחבילת האימונים גדולה יותר, כך מחיר האימון נמוך יותר).

* הולמס פלייס:

מנוי: 200-500 שקל לחודש (תלוי בסוג המנוי ובמועדון).

חבילת אימונים אישיים: 120-200 שקל לאימון, ל-12 אימונים ומעלה (בהתאם למועדון ברשת ולהסמכות מאמני הכושר השונים) .

200 שקל לאימון בודד.

* אוניברסיטת תל-אביב:

מנוי: 4,250 שקל, 1,650 שקל לסטודנט ולסגל האוניברסיטה.

חבילת אימונים: חבילה של 1-10 אימונים 90-150 שקל.

אימון זוגי יעלה עד 250 שקל.

* כפר המכבייה:

מנוי: 3,000-6,300 שקל לשנה. המחיר משתנה בהתאם לסטטוס של שלקוח. למשל סטודנט משלם פחות) .

חבילת אימונים: 100 שקל לאימון.

* ספורטן:

מנוי: 4,500-9,000 שקל (היקר לזוג ושני ילדים).

חבילת אימונים למנויים: 1,100 שקל ל-12 אימונים.

חבילת אימונים ללא מנויים: 1,300 שקל ל-12 אימונים.

* מרכז קנדה:

מנוי לחצי שנה: 1,290 שקל, לתושבי מטולה - 810 שקל.

מנוי לשנה: 2,420 שקל, לתושבי מטולה - 1,530 שקל.

חבילת אימונים: 1,000 שקל ל-10 אימונים, 1,800 שקל ל-20 אימונים.