רבוע כחול נדל"ן הצטרפה לגינדי בשוק הסיטונאי

שרגא בירן עשוי למכור לעצמו את המתחם ■ כזכור, בשלב זה המו"מ עם קבוצת שיכון ובינוי מתנהל רק לגבי הבנייה המרקמית, הקניון והמגרש המשלב מסחר ומגורים, אך נידונה האפשרות כי הקבוצה תרכוש את הקרקע לארבעת מגדלי המגורים בהמשך

קבוצת גינדי עדיין נמצאת בתמונה בכל הקשור במכרז השוק הסיטונאי ול"גלובס" נודע כי כעת הצטרפה להצעתה חברת רבוע כחול נדל"ן, שבשליטת דודי ויסמן. המעניין הוא שעו"ד שרגא בירן, אחד מבעלי השוק הסיטונאי, הוא גם מבעלי רבוע כחול נדל"ן, כך שאם יוחלט לעבור לנהל את המשא ומתן עם קבוצת גינדי בהרכבה הנוכחי, ולבסוף למכור לה את המתחם, הרי שבירן עשוי למכור את המתחם לעצמו.

השוק הסיטונאי נמצא בבעלות תנובה (60%), עיריית תל-אביב (25%), עו"ד שרגא בירן (6%) וסוחרים שפעלו במתחם. רבוע כחול נדל"ן היא חברה בשליטת קבוצת רבוע כחול (78.35%), שמוחזקת על ידי קבוצת אלון (69.63%). בקבוצת אלון מחזיקה חברת השקעות ביילסול 37.21% ובחברת ביילסול מחזיקה חברת שיבג בע"מ, בבעלות עו"ד שרדג ביקן, עזבון פרופ' שושנה בירן, גרא, בועז ויפתח בירן, ב-79.4%.

עוד נודע ל"גלובס" כי ההצעה המחייבת המקורית של קבוצת גינדי, שהיתה מורכבת במקור רק מהאחים גינדי ומגינדי השקעות, עמדה על 1.05 מיליארד שקל. בהצעה המתוקנת יחד עם רבוע כחול נדל"ן הסכום נשאר זהה אבל כעת מדובר בעסקת מזומן בתשלומים ברורים במקום עסקת תמורה ממכירות, והתווסף מרכיב האפסייד.

כזכור, בשלב זה המו"מ עם קבוצת שיכון ובינוי מתנהל רק לגבי הבנייה המרקמית, הקניון והמגרש המשלב מסחר ומגורים, אך נידונה האפשרות כי הקבוצה תרכוש את הקרקע לארבעת מגדלי המגורים בהמשך.

בשלב זה מתנהל המשא ומתן הבלעדי המוגבל בזמן (No Shop) עם קבוצת שיכון ובינוי עד סוף שבוע הבא. האפשרות של גינדי יחד עם רבוע כחול נדל"ן לחזור למסלול המגעים עם מוכרי המתחם יכולה להתממש בסיום תקופת ה-No Shop.

בחירת הקבוצה שתזכה בשלב א' של המתחם (הבנייה המרקמית, הקניון והמגרש המשולב) היא רלוונטית לשלב ב' של המתחם (ארבעת המגדלים), משום שהחברה שתקים את שלב א' תוכל למתג את השכונה לקראת שלב ב'.

שרגא בירן

דובר קבוצת גינדי סירב להגיב. לא התקבלה תגובת משרד שרגא בירן .