חם בשוק התקשורת: הטכנאים של yes הצטרפו להסתדרות

במכתב ששלחה ההסתדרות הכללית למנכ"ל yes רון אילון נכתב כי יש להכיר בהתארגנות העובדים עפ"י חוק ולנהל עימם מו"מ להסכם קיבוצי ■ טכנאי yes טוענים כי הם זוכים למשכורות נמוכות הנושקות לשכר המינימום

ההסתדרות הכללית, בראשות עופר עיני, הודיעה היום (א') כי הטכנאים של חברת הטלוויזיה בלוויין yes הצטרפו לשורות הארגון והקימו ועד עובדים.

במכתב ששלחו בסוף השבוע אנשי הארגון אל מנכ"ל החברה, רון אילון, הם הבהירו כי על החברה להכיר בהתארגנות העובדים על-פי חוק ולנהל עימם משא-ומתן להסכם קיבוצי.

בחברת yes עשויים לטעון כי 260 הטכנאים בחברה אינם מספיקים בשביל להכיר בהתארגנותם, שכן לכאורה החוק מחייב הכרה בהתארגנות המונה מעל שליל מכל עובדי החברה.

ההסתדרות, לעומת זאת, תטען כי סקטור הטכנאים בחברה מהווה "יחידת מיקוח" נפרדת בתוך החברה, ועל-פי פסיקות בתי הדין לעבודה יש להכיר בהתארגנותם.

הטכנאים של yes טוענים כי הם זוכים למשכורות נמוכות הנושקות לשכר המינימום, וכי מנהלי העבודה האזוריים מפטרים טכנאים ותיקים "ככל העולה על רוחם".

יצויין כי ההתארגנות של טכנאי yes מגיעה זמן קצר יחסית אחרי התארגנות דומה של טכנאים ועובדים שונים בחברה המתחרה HOT, שהצטרפו להסתדרות הלאומית.

במקרה של HOT עדיין לא הושג המספר הדרוש כדי שיכירו בהתארגנות, ובהסתדרות הכללית מיהרו לציין היום (א') כי ההתארגנות של טכנאי yes היא הראשונה בחברת תקשורת פרטית (ועד העובדים של בזק הוקם לפני הפרטת החברה).

מחברת yes נמסר בתגובה: "yes ידועה כחברה הדואגת ל-2,400 עובדיה ופתוחה לבקשותיהם ורצונותיהם, במגבלות השוק התחרותי היום. אנו בעד זכות ההתאגדות באשר היא זכות יסוד של אזרחי מדינת ישראל.

"לפי החוק יש צורך בלפחות שליש ממספר עובדי החברה כדי להכניס לחברה ארגון עובדים יציג. אנו ממתינים לקבל מההסתדרות את רשימת העובדים החתומים, כנדרש בהתאם לדין.

"הטענות המושמעות כאן לא נמסרו להנהלה, וחבל שכך. אם הן אכן נכונות, הרי מדובר בטענות שהנהלת yes נחושה להתייחס אליהן ברצינות. כל עובד החש פגוע מוזמן לפנות אל הנהלת החברה באופן אישי ולהעלות טענות אלה, כדי שייבדקו וכדי שזכויותיו לא תיפגענה".