ההידוק הסיני: בנק אוף צ'ינה ימכור אג"ח בסך 5.8 מיליארד דולר

הבנק הגדול ביותר בסין המצוי בשליטה ממשלתית ימכור אג"ח כדי להגדיל את הונו ולעמוד בדרישות הלימות ההון של הממשלה הסינית ■ הבנקים בסין נדרשים לרסן את היקפי האשראי שלהם ב-2010 בהיקף 7.5 טריליון יואן

בנק אוף צ'ינה, הבנק הגדול ביותר בסין המצוי בשליטה ממשלתית, מתכנן למכור אגרות חוב בתמורה לעד 40 מיליארד יואן (שהם כ-5.8 מיליארד דולר, לפי שער חליפין של 6.896 יואן לדולר) ובכך להגדיל את הונו בכדי לעמוד בדרישות הלימות ההון של הממשלה הסינית, זאת בעקבות הזינוק בהיקף ההלוואות שניתנו בשנה שעברה (בעיקר באמצעות רכישת אג"ח) בעקבות תוכנית החילוץ הממשלתית של הממשלה הסינית שהזרימה כ-586 מיליארד דולר. כך מדווחת היום (א') סוכנות הידיעות המנוהלת ע"י המדינה.

הרגולטורים הזהירו בשבוע שעבר מספר בנקים כי נפלו מתחת לדרישות ההון המינימליות לאחר שהיקף ההלוואות המצטבר שנתנו לפני שנה הגיע לסך של 9.5 טריליון יואן. הבנקים נדרשים כעת לרסן את היקפי האשראי שלהם בשנת 2010 בהיקף של 7.5 טריליון יואן.

ההצעה של בנק אוף צ'ינה עדיין נדרשת לאישור מחזיקי המניות אשר יתאספו בחודש מארס הקרוב, כך דיווחה סוכנות הידיעות Xinhua. האישור הנדרש הינו פורמלי בלבד, מאחר הממשלה וגופים מוסדיים הקשורים אליה שולטים ברוב מניות הבנק.

תעשיית הבנקאות הסינית נחשבת לבריאה שבין התעשיות המקבילות בכלכלות הגדולות בעולם מאחר והגופים המוסדיים הקשורים אליה נמנעו מלהשתתף בשוק המשכנתאות ונגזרותיו שהביא לזעזוע בקרב הגופים הפיננסים בעולם המערבי שהיו מעורבים במימונן.

בביג'ין מקווים כי צינון שוק האשראי וההלוואות ישמור על קצב הצמיחה במדינת הענק יציב תוך כדי שימנע התחממות יתר של הכלכלה ועליית האינפלציה. זאת בעוד שבמדינות אחרות מקווים כי המשך הצמיחה בסין והמשך הביקושים הבריאים בסין למוצרם זרים - יעזרו להתאוששות הכלכלות שלהם.

ההלוואות שנתנו הבנקים בסין בשנת 2009 שהגיעו לשיא, תמכו בתוכנית החילוץ של הממשל להגדלת ההשקעות בתשתיות ובפרויקטים אחרים - אך הם גם הגדילו את החששות להיווצרות בועות ולחשש להפסדים אדירים לבנקים במיקרה שלא יוחזרו ההלוואות שניתנו על ידיהם.