נסרדישי למנירב: "אתה תמיד תמצא משהו מתחת לשטיח"

במפגש בין לשכת רו"ח לרשות המסים אמר יו"ר ועדת המסים בלשכה, עופר מנירב, כי הרשות העבירה נתונים מוטעים ■ נסרדישי: ביקורת צריכה להיות במידה, לא צריכים להביא את המנהל ולתת לו שיעור בהלכות ונימוסים

דרמה במפגש שהתקיים היום (א') בין לשכת רואי החשבון לרשות המסים: מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, נזף ביו"ר ועדת המסים בלשכה, רו"ח עופר מנירב.

נסרדישי אמר למנירב: "אתה מזמין את מנהל רשות המסים, ויושבים פה שני סגנים וצוות מקצועי של פקידי שומה, ואתה נותן לי שיעור בהלכות ונימוסים. זה לא נאה, זה לא יאה".

נסרדישי אמר את הדברים לאחר שקודם לכן מנירב פרס במשך חצי שעה התנהלות בינו לבין נסרדישי בעניינים שונים -בנושא ה-IFRS, הדיווח המקוון, שווי השימוש ועוד. מנירב ציין בין היתר כי רשות המסים העבירה נתונים מוטעים. דברי מנירב גרמו מבוכה בקהל.

נסרדישי, שהגיב לדבריו, אמר לו: "באתי לכאן מפאת כבודו של הנשיא ואלה שהזמינו אותי לפה. אני לא יודע מה אתה מחפש, מה אתה דורש, מתי אתה כועס, מתי אתה נפגע; אני לא יודע מתי אתה רציני או מתי אתה מחפש עילה... אני לא מסוגל להוביל איתך כלום, כי אתה תמיד תמצא מתחת לשטיח משהו. תפקידי כמנהל רשות המסים הוא לשרת את הציבור, לתת שירות ללשכה. אני לא יודע למה אתה מכניס למאבק הזה את מנהל רשות המסים שעושה את תפקידו ביושר ונאמנה, נותן את מירב היכולות שלו לשרת את הציבור ואת מדינת ישראל.

"היו נתונים שלנו ושלך... אתה עושה מזה פיליטון של 'הגששים' שחלקם כבר בעולם האמת. ריתקתי את אחד העוזרים שלי כמעט שבוע ימים מעבודה, והוא ישב על כל תג ותג. אז נכון, בסיכומים היתה טעות - שנת מס נכנסה כמספר. זה קורה בחיים. ענינו לך. המכתב שלך לא היה משולל טעויות. לא אמרתי לך שבידית או זייפת, אבל היו אי-אלה אי דיוקים בנתונים שהצגת, ואין לי את כל הזמן להתמודד אתך. זה לא במנדט שלי. תבוא ותאמר על מה אתה חולק... עני פשוט המום. ביקורת צריכה להיות במידה, לא צריכים להביא הנה את המנהל ולתת לו שיעור בהלכות ונימוסים ולהכות בו".