השר לנדאו תובע מיו"ר רשות החשמל להתפטר לאלתר מתפקידו

זאת בעקבות כוונת רשות החשמל להפחית את תעריפי החשמל לצרכנים החל מהחודש הבא עליה דווח לראשונה ב"גלובס" ■ תגובת הרשות לחשמל: "לא יתכן שהחלטות מקצועיות לטובת הציבור יהפכו עילה למתקפות על הרשות"

שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו תובע מיו"ר רשות החשמל, אמנון שפירה להתפטר לאלתר מתפקידו או שיודח, זאת בעקבות כוונת רשות החשמל להפחית את תעריפי החשמל לצרכנים החל מהחודש הבא עליה דווח לראשונה ב"גלובס". בלשכת השר לנדאו אמרו הערב ל"גלובס" כי לנדאו יפעל למימוש מהלך ההדחה תוך תיאום עם שר האוצר ובהסכמתו.

"גלובס" דיווח בשבוע שעבר כי בכוונת הרשות להפחית באופן משמעותי את תעריפי החשמל זאת בעקבות ירידה של 2.2 מיליארד שקל בהוצאות חברת החשמל לרכישת דלקים ב-2009. ברשות מתנגדים לדרישת משרד התשתיות שלא להוריד את התעריפים וליעד את הכספים לטובת קרן התייעלות אנרגטית.

בפגישה שנערכה הערב בלשכת השר בהשתתפות מנכ"ל המשרד, שאול צמח וראש מטה השר, סמדר בת אדם הטיח השר לנדאו בשפירה: "חצית את הגבול בין תפקיד הרגולטור לבין קובע המדיניות, אופן תפקודך גורם נזק ממשי למשק החשמל. לא פעם הולכת אותי שולל. אפעל בכל הכלים האפשריים כדי להביא לסיום כהונתך".

בנוסף טענו בסביבתו של השר לנדאו ששפירה חרג מסמכותו כשמתח ביקורת על הממשלה בנושא העיכובים ביישום הרפורמה בחברת החשמל במסגרת ראיון ב"מעריב".

כמו כן נטען כי שפירה "לא שיתף פעולה" במכרז להקמת תחנות כוח סולאריות באשלים, וכי הוא חזר בו מהסכמתו לבצע את תוכנית החיסכון בחשמל של משרד התשתיות. כמו כן הואשם שפירה כי הוא מעכב את ביצוע תוכנית החירום של משק החשמל.

בהתייחס לטענה כי שפירה הוליך את השר שולל, הסבירו בלשכת השר כי שפירה גרם לשר ולאנשיו להבין כי התעריפים צפויים לעלות ולא לרדת.

מרשות החשמל נמסר בתגובה: "יו"ר הרשות ימשיך לעשות עבודתו נאמנה מתוך אחריות ציבורית ובהתאם לחוק. לא יתכן שהחלטות מקצועיות לטובת הציבור יהפכו עילה למתקפות על הרשות".