סין מכחישה: "לא לקחנו חלק בהתקפות ההאקרים על גוגל"

משרד התקשורת של סין: "כל טענה כאילו סין לקחה חלק בפעילות של האקרים באופן ישיר או עקיף הינה משוללת יסוד ונועדה להטיל דופי בהתנהלותה של סין"

ממשלת סין הכחישה היום (ב') כי היא מעורבת בהתקפות ההאקרים על חשבונות ה-GMAIL של גוגל בסין. משרד התעשייה והמידע הטכנולוגי של סין הודיע כי לסין יש מדיניות עקבית ויציבה נגד מתקפות האקרים.

"כל טענה כאילו סין לקחה חלק בפעילות של האקרים באופן ישיר או עקיף היננה משוללת יסוד ונועדה להטיל דופי בהתנהלותה של סין", מסר דובר משרד התקשורת הסיני.

נזכיר כי גוגל הודיעה לפני כשבועיים כי היא שוקלת את המשך פעילותה בסין בעקבות התקפת ההאקרים.

אתמול (א') סין האשימה את ארה"ב בהבעת חוסר כבוד למדיניותה, והודיעה כי אינה זקוקה ממנה לשיעורים בתחום האינטרנט. יו"ר איגוד האינטרנט הסיני המסונף למשרד התקשורת במדינה, מין דהונג, אמר כי סין "לא תקבל שום תנאים שיוצבו לה בנושאים הנוגעים לביטחון הלאומי וליציבות החברתית במדינה". לדבריו, "האופן שבו מתנהל האינטרנט בסין הוא עניין סיני פנימי".

מין אמר את הדברים בתגובה לנאומה של מזכירת המדינה האמריקנית, הילארי קלינטון, ביום חמישי האחרון, שבו מתחה ביקורת על המדיניות שבה נוקטות סין ואיראן כלפי האינטרנט. קלינטון העלתה דרישה לחקור את התלונות של גוגל על מתקפת האקרים שבוצעה נגד אתרה הסיני, ועל הצנזורה שמפעילה ממשלת סין.