עסקת הנדל"ן למגורים היקרה ביותר שבוצעה בארה"ב - קרסה

שני קומפלקסים ענקיים בניו יורק שנקנו ב-2006 בתמורה ל-5.4 מיליארד דולר - יועברו לידי הנושים לאחר שהשותפות בפרויקט לא הצליחו לממן את חובן ■ הפרויקטים כוללים 110 בניינים ובהם 11 אלף דירות וכ-25 אלף דיירים היו צפויים לאכלס אותו

עסקת הנדל"ן למגורים היקרה ביותר שבוצעה אי פעם בארה"ב - קרסה. החברות Tishman Spyere Property ובלקרוק ריאלטי לא הצליחו לשלם לבעלי החוב 16 מיליון דולר מוקדם יותר החודש בעבור הפרוייקטים Stuyvesant Town ו-Peter coopr Vilage עליהם שילמו בשנת 2006 סך של 5.4 מיליארד דולר, הודיעו היום כי הם מעבירים את הנכסים לידי הנושים.

"במהלך הימים האחרונים התברר כי האלטרנטיבה היחידה לפשיטת רגל תיהיה העברת הבעלות בפרויקטים לידי הלווים. הפרויקטים כוללים 110 בניינים ובהם 11 אלף דירות וכ-25 אלף דיירים היו צפויים לאכלס אותו תוך שהם צופים לנהר המזרחי של ניו יורק", כך על פי הודעת דובר השותפות שהוסיף "הגענו להחלטה מאחר שחשנו כי המאבק על הנכסים או פנייה להליכי פשיטת רגל לא יהיו לטובת האינטרס ארוך הטווח של הנכסים, של הדיירים, של השותפות שלנו או של העיר". הדובר ציין כי עדיין לא נקבע מתי תתבצע העברת הבעלות על הנכסים ומי בדיוק יהיו הבעלים הנוכחיים בהם.

השותפות בפרויקטים קיימו מו"מ להסדר חוב בהיקף של 3 מיליארד דולר מאז נובמבר.

השווי הנוכחי של הפרויקט Stuyvesant Town הינו כ-1.8 מיליארד דולר, פחות ממחצית השווי בעת הרכישה שביצעו השותפות בו מידיה של חברת Metlife אשר פיתחה את הנכס בעבור חיילים ששבו ממלחמת העולם השניה בשנות ה-40' של המאה שעברה.

Tishman Speyer הינה החברה המובילה בעולם מבחינת בעלות, פיתוח, ניהול קרנות השקעה ותפעול של נכסי נדל"ן אשר תיק הנכסים המנוהל שלה מיום הקמתה כולל יותר מ-77 מיליון מטר רבוע של נכסים בערים מרכזיום בארה"ב, אירופה, אמריקה הלטינית ובאסיה. בין נכסיה החברה מצויים גם מרכז רוקפלר ובניין קרייזלר בניו יורק.