הארכת חופשת הלידה ל-26 שבועות - לקריאה שנייה ושלישית

על פי הצעת החוק של חברות הכנסת ציפי חוטובלי ודליה איציק, החופשה כוללת 14 שבועות בתשלום ו-12 שבועות ללא תשלום, ולזאת תהיה זכאית עובדת שעבדה מעל לשנה

הוועדה לקידום מעמד האישה אישרה היום (ב') לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק המאריכה את חופשת הלידה ל-26 שבועות, מהם 14 שבועות בתשלום ו-12 שבועות ללא תשלום. על פי הצעת החוק של חברות הכנסת ציפי חוטובלי ודליה איציק, להטבה זו תהיה זכאית עובדת שעבדה מעל לשנה.

בעקבות סיכום יו"ר התאחדות התעשיינים בישראל, שרגא ברוש, נקבע כי ההגנות הפנסיוניות על העובדת במהלך 12 השבועות ללא התשלום יהיו זהות להגנות על עובדת הנמצאת בחופשת לידה. עובדת יהיו זכאיות לזכויות הפנסיה המגיעות להן בגין התקופה, לאחר שהשלימו שנה נוספת במקום עבודתן מרגע חזרתן מהחופשה הכוללת.

עוד קובעת הצעת החוק כי עובדת שעבדה פחות משנה לפני הלידה תהיה זכאית ל-14 שבועות חופשת לידה בתשלום ולחופשה ללא תשלום שאורכה יהיה כרבע מהתקופה שהיא עבדה לפני הלידה. בתקופה זו יישמר מקום עבודתה של העובדת וההגנות עליה יהיו זהות להגנות על עובדת בחופשה ללא תשלום.

לדברי יו"ר הוועדה, חוטובלי, "הגענו להישג גדול אשר מיטיב עם היולדות ומאפשר למי שעבדה יותר משנה במקום עבודתה לצאת לחופשת לידה בת 26 שבועות ובנוסף לכך מיטיב עם מצבה של עובדת שעבדה פחות משנה, אשר זכאית כעת להאריך את חופשת הלידה ללא תשלום", אמרה. חוטובלי ציינה עוד כי "הישג נוסף שהגענו אליו הוא שמירת זכויות הפנסיה בתנאים מסויימים לעובדת שעבדה יותר משנה ולקחה את כל משך חופשת הלידה הארוכה".