נתניהו: "יש רוע שיכול להתפשט והוא מאיים על בטחון היהודים"

הדברים נאמרו הבוקר ב"יד ושם" ■ הערב ייצא נתניהו לפולין לרגל ציון יום השנה הבינלאומי לשואה ■ נתניהו: "יש שונאי יהדות חדשים, עם סיבה חדשה להשמדת מדינת היהודים וזה החשש שלנו"

"יש כיום שונאי יהדות חדשים, עם סיבות חדשות להשמדת העם היהודי. זהו מבחן לאנושות, ונראה בשבועות הקרובים איך הקהילה הבינלאומית תעצור את הרוע לפני שיתפשט", כך אמר הבוקר (ב') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנאום שנשא ערב יום הזיכרון הבינלאומי לשואה ביד ושם בירושלים. נתניהו הוסיף כי "הרוע מתפשט ופוגע בחפים מפשע. יש לעצור דברים גדולים בעודם קטנים. עדיין יש הכחשה והפצת שקרים בעולם". ראש הממשלה הוסיף כי "יש רוע שיכול להתפשט והוא מאיים על ביטחון היהודים", הזהיר. "אנחנו יודעים שזה רק מתחיל עם היהודים ואחר-כך ממשיך לשאר העולם. יש שונאי יהדות חדשים, עם סיבה חדשה להשמדת מדינת היהודים וזה החשש שלנו".

הערב ייצא נתניהו לפולין לרגל ציון יום השנה הבינלאומי לשואה. מחר יקיים ראש הממשלה פגישות מדיניות במסגרתן ייפגש עם נשיא פולין, ראש ממשלת פולין ועם שר החוץ הפולני. בהמשך היום ישתתף בטקס הנחת זרים בכיכר השילוחים ויקיים סיור במוזיאון ההתקוממות בוורשה. ביום רביעי יטוס נתניהו לאושוויץ, שם יתקיים טקס לציון 65 שנה לשחרור המחנה. לטקס תצטרף משלחת בת 12 חברי כנסת שיצאה במקביל לנתניהו.

למשלחת ראש הממשלה יתלווה מיכאל גולדמן-גלעד (84), ניצול שואה ששרד את מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו. לאחר קום המדינה, עלה גולדמן-גלעד לישראל, התגייס למשטרה וצורף כקצין חקירות ליחידה מיוחדת שניהלה את חקירתו של אדולף אייכמן, ושימש עוזרו האישי של גדעון האוזנר, היועמ"ש שעמד בראש התביעה במשפטו של אייכמן. כיום משמש גולדמן חבר מועצת "יד ושם".

"אני מאד נרגש על עצם העובדה שהוזמנתי להצטרף לפמליית ראש הממשלה. מבחינה לאומית, כיהודי שסבל באושוויץ ונגזר עליו עונש מוות, אני רואה בזה סגירת מעגל. מבחינה אישית, המעגל לא נסגר. אין נחמה, אין נקמה. יש רק תקווה שנעשה הכל שמדינת ישראל תהיה חזקה, ותמשיך להתקיים", אמר היום גולדמן.