כלכלית ירושלים במו"מ למכירת נכס ב-450-400 מיליון שקל

מדובר בבניין משרדים, שטח מסחרי וחניונים בגבעת-שאול בירושלים ■ שוויו הרשום של הנכס בספרי כלכלית ירושלים הוא 415 מיליון שקל ■ לחברה יש קרקעות נוספות בשטח של כ-12 דונם באזור, ובדצמבר היא חתמה על הסכם למכירת בניין בהר חוצבים ב-40 מליון שקל

כלכלית ירושלים , שבשליטת אליעזר פישמן, מנהלת מו"מ למכירת נכס בגבעת שאול בירושלים, תמורת 400-450 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". נכון לסוף 2008 הנכס רשום בספרי החברה בשווי של 415 מיליון שקל, נמצא בתפוסה ממוצעת של 99%, וייצר הכנסות שנתיות של 37.2 מיליון שקל.

הנכס כולל בניין משרדים, שטח מסחרי וחניונים, על שטח של 75 אלף מ"ר, בו יושבים שוכרים בדירוג גבוה, עם חוזים לטווח ארוך, כמו מס הכנסה, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה וגורמים ממשלתיים נוספים. גבעת שאול נמצאת בכניסה לירושלים, ולכלכלית נכסים נוספים בעיר, בעטרות, תלפיות והר חוצבים.

כלכלית היא חברת האם של מירלנד, מבני תעשיה, מונדון וסוויטלנד. החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2009 ברווח של 91 מיליון שקל, לעומת הפסד של 193 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הכנסות החברה הסתכמו ב-1.2 מיליארד שקל, ירידה קלה של 2%. ההון העצמי (המיוחס לבעלי המניות של החברה) מסתכם ב-1.9 מיליארד שקל.

לדעת הדירקטוריון אין לחברה בעיית נזילות, וזאת בהתחשב בתזרים המזומנים החזוי שלה, ובהנחות הכוללות, בין היתר, מימוש תיק ניירות ערך, קבלת דיבידנד, פירעון הלוואות מחברות בנות, ומימון מחדש לחלק מהנכסים בחו"ל. בנוסף, לחברה נכסי נדל"ן לא משועבדים בסך של כ- 645מליון שקל.

לכלכלית ירושלים יש קרקעות נוספות בשטח של כ-12 דונם באזור. בחודש דצמבר היא חתמה על הסכם למכירת בניין המיועד למסחר ותעשייה עתירת ידע בהר חוצבים בירושלים, תמורת 40 מליון שקל. מספר חודשים קודם לכן, ביולי, היא השלימה עסקה בחו"ל למכירת מרכז מסחרי בוויניפג, קנדה, תמורת 142 מיליון שקל.

מניית כלכלית ירושלים זינקה ב-325% ב-12 החודשים האחרונים, והיא נסחרת כעת לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"