השוק הסיטונאי: המוכרים נוטים לדחות הצעת קבוצת סוהו

הסיבה? ההצעה שהגישה הקבוצה בראשון שיכון ובינוי ויורוקום נדל"ן נמוכה ממה שציפו המוכרים ■ ההצעה הסופית עומדת על כ-856 מיליון שקל, בתוספת אפסייד של 40% עד 50% על 600 יחידות הדיור

הצעתה הסופית של קבוצת סוהו, בראשות שיכון ובינוי ויורוקום נדל"ן, שהוגשה הערב למוכרי מתחם השוק הסיטונאי בתל אביב, נמוכה ממה שציפו המוכרים והם נוטים לדחותה, כך נודע ל"גלובס".

כזכור, מדובר בימים האחרונים של שלב המשא ומתן הבלעדי המוגבל בזמן (No Shop) עם קבוצת סוהו, שאמור להסתיים בסוף השבוע. השוק הסיטונאי נמצא בבעלות תנובה (60%), עיריית תל-אביב (25%), עו"ד שרגא בירן (6%) וסוחרים שפעלו במתחם.

ל"גלובס" נודע כי הצעתה הסופית של קבוצת סוהו לשלב א' (הבנייה המרקמית ל=600 יחידות דיור, הקניון והמגרש המשולב) עומדת על כ-856 מיליון שקל בתוספת אפסייד של 40% עד 50% על 600 יחידות הדיור. לעומתם, המוכרים מעוניינים במחיר גבוה ככל האפשר ול"גלובס" נודע כי הם ציינו בפני קבוצת סוהו בשלבים מוקדמים יותר של המשא ומתן כי אם הקבוצה תלך על אפסייד גבוה ותשלומים נוחים היא תוכל להציע לא פחות מ-865 מיליון שקל. למרות זאת מסתמן כי הצעתה הסופית של הקבוצה עומדת על מחיר נמוך מזה.

האפסייד יחול ממחיר מסויים ואילו קבוצת סוהו מדברת על מחיר מכירה גבוה למ"ר שככל הנראה לא יאפשר אפסייד מספק.

הצדדים צפויים להיפגש מחר והמוכרים אמורים להודיע האם הם מקבלים את ההצעה הסופית. אם ההצעה תישאר כפי שהיא הוצגה הערב עשויים המוכרים להחליט שלא לקבלה היות שהיא מגלמת שווי קרקע זול בסטנדרטים של תל אביב. אם תיפסל הצעת קבוצת סוהו בסוף הליך ה-No Shop יעברו מוכרי השוק הסיטונאי למגעים עם הקבוצה השנייה שמעוניינת במתחם, והיא הקבוצה המורכבת מהאחים גינדי, חברת גינדי השקעות והמצטרפת החדשה חברת רבוע כחול נדל"ן, שדבר הצטרפותה נחשף ב"גלובס" בשבוע שעבר.

הצעתה של קבוצת גינדי עומדת על 1.05 מיליארד שקל בעסקת מזומן בתשלומים, לצד מרכיב האפסייד. שלב ב' של המתחם, הכולל את ארבעת מגדלי המגורים, לא נכלל בשלב ה-No Shop.

לא ניתן היה להשיג את תגובת מוכרי השוק הסיטונאי.