מערכות פנאי, מחשוב וניווט משנות את חוויית השימוש במכונית

הטכנולוגיה המודרנית והאלקטרוניקה העדכנית מצליחות להשיג התקדמות באמצעות אביזרים נלווים ומערכות "פנאי", שאולי בעתיד יהפכו למכלול שליטה כולל, שיורידו חלק ממטלות הנהיגה ויהפכו את ייאוש הפקק ליותר נוח ■ תערוכת האלקטרוניקה CES מספקת הצצה לעתיד

לוח השנה מצביע על תחילת העשור השני של המאה ה-21, אבל המכונית עדיין רחוקה מאוד ממה שחזו סופרי המדע הבדיוני והעתידנים; המכוניות של 2010 לא מרחפות באוויר, לא נשלטות מרחוק על-ידי מחשב על, לא מונעות מאנרגיית השמש, ולא מונעות תאונות באמצעות שדות מגנטיים.

הן עדיין מחוברות בארבע פיסות גומי צרות לכבישי אספלט, שנסתמים והולכים מיום ליום; הן עדיין נשלטות בידי בני אנוש; הן עדיין מצוידות במנועים שהטכנולוגיה הבסיסית שלהם לא השתנתה במאה השנים האחרונות, והן עדיין שורפות תוך כדי תנועה תזקיקים רעילים של חומרים אורגניים מתכלים תוך פליטה של מזהמים לאטמוספרה המתחממת.

אבל הטכנולוגיה המודרנית והאלקטרוניקה העדכנית בכל זאת מצליחות להשיג התקדמות באמצעות אביזרים נלווים ומערכות "פנאי", שאולי בעתיד יהפכו למכלול שליטה כולל, שיורידו חלק ממטלות הנהיגה ויהפכו את ייאוש הפקק ליותר נוח. להלן כמה מהחידושים האחרונים, שהוצגו החודש בתערוכת האלקטרוניקה CES.

מחשב לרכב:

WIFI במגרש החניה

מחשב לרכב

פורד מעניקה למייקרוסופט את כרטיס הכניסה לעולם הרכב בדמות המחשב לרכב המכונה Myford Touch, שמצויד בדור אחרון של מערכת ההפעלה לרכב SYNC. המחשב כולל שני מסכים: מסך מידע קטן שהוא חלק אינטגרלי מלוח השעונים, ואחד גדול, עם קלט מגע, שמרכז את כל פעילות הניווט, הטלפונייה (כולל שיחות וידיאו) והבידור. למערכת יש חיבור WIFI (לגלישת אינטרנט בחניה), ובלחיצת כפתור ניתן להוריד ולהתקין בו שלל יישומים, בדומה לאייפון. ניתן גם לחבר שלל כרטיסי זיכרון ועזרים חיצוניים ולפתוח אותו לחידושי חומרה עתידיים. המערכת תוצע כסטנדרט בדגמי הדור החדש של לינקולן.

גלאי רדאר:

לא שוכח שום שוטר

גלאי רדאר

מסכי המגע כבשו כל חלקה טובה בשוק הטלפונים, וכעת הם מגיעים גם לגלאי הרדאר. הגלאים החדשים, שחשפה "קוברה" בתערוכה, מצוידים במסך 1.5 אינצ'ים צבעוני, שמספק התרעות חזותיות ברורות על סוג הרדאר וקרבתו, אך גם משמש כאמצעי קל ונוח לשליטה באמצעות תפריטי מגע בשלל הפונקציות של המכשיר. רשימה חלקית: קליטה של 14 תדרי רדאר משטרתי ולייזר, חיבור באמצעות USB למקלט ניווט לווייני שאוגר בזיכרון את מיקומן של אלפי מצלמות מהירות ורמזור, ומתריע אם הרכב נמצא בקרבתן ועוד. כל זה ב-200 עד 350 דולרים, בהתאם לדגם.

ה-ps2 עולה אל הגג:

דממה במושב האחורי

ps2

שקט ושלוות נפש בנסיעות משפחתיות ארוכות הם יעד שעליו לא מעט בעלי משפחות יסכימו לשלם ביוקר. בחברת AUDIOVOX הבינו זאת, ולכן שיגרו לשוק יחידת אודיו/וידיאו קומפקטית להתקנה על תקרת תא הנוסעים שכולל לא רק מסך HD ומערכת DVD אלא גם מכשיר פלייסטיישן 2 עצמאי, שמותקן באותה יחידה קומפקטית. במשחק יכולים לשחק בו זמנית שניים או יותר שחקנים, בהתאם למספר שלטי המשחק האלחוטיים ברכב ובהתאם לסוג המשחק. יש גם רמקול עצמאי וחיבור למערכת הקול ברכב.

אייפון לרכב:

אפילו שלט כבר לא צריך

אייפון לרכב

השלט לרכב היה פעם סמל סטאטוס שהוצג בגאווה, אך כיום הוא פאסה. התחליף המודרני הוא יישום שהופך את האייפון לתחליף מלא לשלט רחוק. חברת Viper, למשל, מציעה חבילה שלמה סביב החידוש: מערכת אזעקה לרכב עם מודם סלולרי, שמותקן מקצועית ברכב, פלוס יישום חינמי שניתן להורדה מחנות היישומים של אפל. היישום מאפשר לפתוח ולסגור את הדלתות באמצעות מגע על המסך, לנהל סיסמאות וקודי גישה, להתניע או לכבות את המנוע מרחוק לצורך חימום/קירור הרכב לפני הכניסה, ולקבל התרעות. כל זה אפילו מהקצה השני של העולם.

מעבד גרפי:

משדרגים את המולטימדיה ברכב

מעבד גרפי

הפיתוח של רכב ממוצע אורך ארבע שנים, ובזמן הזה מתחלפים שלושה דורות של רכיבים אלקטרוניים ושל מעבדים. הפתרון של אאודי: אימוץ מעבד נתונים גרפי מתקדם, שניתן לשדרג אותו עם הזמן. המעבד החדש מגיע מחברת NVIDIA ויותקן במערכות המולטימדיה והניווט של כל דגמי 2010 של החברה. הוא מאפשר חוויית גלישה אמיתית באינטרנט, גרפיקה תלת-ממדית מרהיבה על המסך, הצגת תמונות ריאליסטיות של אתרי יעד במערכת הניווט, אימוץ הניווט המקוון של גוגל Earth ועוד.