ההערכות בשוק: פוטאש רכשה חצי ממניות כי"ל שהופצו היום

UBS מכר היום עוד בלוק של מניות כי"ל ב-372 מיליון שקל ■ ההערכות הן כי פוטאש רכשה כמחצית מכמות המניות שהופצו היום וייתכן שהיא זו שרכשה גם את מניות כי"ל של החברה לישראל שהופצו שלשום

המכירות במניית כי"ל לא פוסקות: יומיים לאחר שהחברה לישראל הפיצה מניות כי"ל שברשותה באמצעות בנק ההשקעות השוויצרי UBS, הפיץ היום הבנק בלוק נוסף של מניות כי"ל בעסקאות מחוץ לבורסה. כך נודע ל"גלובס". היקף המכירה היום דומה לזה הקודם - כ-100 מיליון דולר.

UBS מכר 7.5 מיליון מניות כי"ל במחיר של 49.5 שקל למניה (מחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה), קרי בהיקף של 371 מיליון שקל. הפעם, זו לא החברה לישראל שמכרה את המניות, אלא משקיע שאינו בעל עניין ולכן לא חייב לדווח על כך לבורסה.

ההערכות בשוק הן כי חברת האשלג הקנדית פוטאש רכשה כמחצית מכמות המניות שהופצו היום. כמו כן, ייתכן ופוטאש היא זו שרכשה גם את מניות כי"ל של החברה לישראל שהופצו שלשום. טרם ההפצות הללו החזיקה פוטאש 11.35% מהון המניות של כי"ל.

המכירה היום מגיעה בסמיכות מטרידה למכירה של החברה לישראל. שלשום מכרה החברה לישראל, לראשונה מזה תקופה ארוכה, מניות כי"ל בהיקף של כמעט 400 מיליון שקל. המכירה נעשתה במחיר דומה לזו של היום והתגובות בשוק למהלך היו שליליות למדי, בייחוד נוכח העובדה שהחברה לישראל קיבלה מכי"ל דיבידנדים בהיקף דומה ברבעון האחרון.