תע"א הסבה עבור יורואטלנטיק מטוס נוסעים למטוס מטען

הערכות: עלות הסבה כזו היא 10-15 מיליון דולר ■ מטוס נוסף מסוג B767-300 נמצא בימים אלו בשלב סופי של ההסבה במתקני תע"א בישראל

התעשייה האווירית (תע"א) הסבה מטוס מסוג בואינג 767-300 לתצורת מטען BDSF Bedek Special Freighter)) עבור חברת יורואטלנטיק מפורטוגל. המטוס המוסב נועד להרחיב את פעילותה של יורואטלנטיק לתחום הטסת המטענים. גורמים בתחום התעופה מעריכים עלות הסבה כזאת בטווח שבין 10-15 מיליון דולר.

מטוס נוסף מסוג B767-300 נמצא בימים אלו בשלב הסופי של ההסבה במתקני התע"א בישראל.

הסבת המטוס החלה בינואר 2009 והסתיימה תוך פחות משנה. התקבלו כל האישורים הנדרשים מטעם רשות התעופה האזרחית הישראלית (CAAI), רשות התעופה האמריקאית (FAA) ורשות התעופה האירופית ((EASA להסבת מטוסים מסוג B767-300. מתע"א נמסר, כי מטוסי B767-300 בתצורת BDSF עומדים בכל הדרישות והתקנים המחמירים של רשויות התעופה האזרחיות, חסכוניים בתפעול, ושומרים על ערכם לאורך זמן.

פרויקט ההסבה פותח ע"י חטיבת בדק מטוסים עבור חברת M&B Conversions הממוקמת בדבלין, אירלנד. זוהי חברה משותפת לתע"א וחברת מיטצוי (Mitsui & Co.) היפנית, שחתמו בשנת 2007 על הסכם להקמת מיזם משותף לביצוע הסבות מטוסים מסוג בואינג 767-300 מתצורת נוסעים לתצורת מטען.

חטיבת בדק מטוסים של התעשייה האווירית משמשת כמרכז מהמובילים בעולם בנושא הסבות מטוסי נוסעים למטען במגוון מטוסים והיא בעלת מוניטין ידועה בעולם כספק מוביל לשירותים כוללים למטוסי נוסעים ומטען. על לקוחותיה נמנים: חברות החכרת מטוסים, חברות תעופה, יצרני מטוסים וחברות הטסת מטענים. המתקנים החדישים של בדק מספקים מגוון רחב ומלא של שירותי תחזוקה ושיפוץ, ומטפלים במגוון מטוסים רחבי וצרי גוף.