נסרדישי: "יש לי הרבה חברים, במירכאות, שמחכים לי בפינה"

מנהל רשות המסים מצהיר כי ימצה את הקדנציה שלו עד הסוף - ומציג את היעדים הבאים שעל הכוונת שלו: ארגוני הפשע, עברייני המע"מ, מעסיקי עובדים זרים לא חוקיים ואפילו קבוצות הרכישה ■ "אני קניבלי לגביית מס"

"זאת התקופה הכי יפה שלי ברשות המסים. העשייה היא רבה, הרשות נמצאת במקום מצוין ואני גאה בכל ההישגים שהשגתי ב-3 השנים שבהן אני מכהן בתפקיד. אני במערכת 45 שנים. בניתי את עצמי במו ידי, בעבודה קשה, עד שהגעתי לתפקיד הכי עוצמתי בה, תפקיד שטומן בתוכו כוח ממדרגה ראשונה וסמכויות רחבות מאוד. יש לי הרבה חברים, במירכאות כפולות, גם כאלה שבעבר היו ידידים שלי, ששואפים להגיע לתפקיד הזה ומחכים למעידה שלי. הרבה אנשים מחכים לי בפינה, אך אני לא נכנס לפינות האלה".

זה לא נאום הפרידה של יהודה נסרדישי, מנהל רשות המסים. זו פשוט דרכו לומר לכל המלעיזים שעם הקבלות שיש לו באמתחתו הוא כבר לא חייב לעשות חשבון לאף אחד. בראיון מיוחד ל"גלובס" הוא מאפשר לכולם להכיר את נסרדישי החדש, זה שיודע מה הוא שווה ולא חושש לומר את אשר על ליבו. "אני ממלא תפקיד, ואף אחד לא יכול לומר שלא עשיתי את זה על הצד הטוב ביותר".

לשטייניץ לא נעים

בחודשים האחרונים נפוצו שמועות על כך ששר האוצר, יובל שטייניץ, מבקש להחליף את נסרדישי כמנהל רשות המסים, על אף שהחוזה עמו מסתיים רק ב-30 באפריל 2011. בד בבד, פורסמו שמותיהם של אנשים שונים שלכאורה קיבלו פניות מסביבתו של שטייניץ בעניין, בהם ד"ר ישי בר, לשעבר נשיא בית הדין הצבאי לערעורים ומרצה למיסוי, ורו"ח דורון כוכבי, לשעבר מנהל משותף של מחלקת המסים בפירמת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג.

נסרדישי חש צביטה בלב, אך הבהיר מיד לכולם: "אני כאן כדי להישאר". "זה לא נעים לקרוא את הכותרות האלה. זה לא מוסיף לי נחת. אני גובה מס אבל אני גם בן-אדם, ולא אהבתי את הכתבות האלה. יחד עם זאת, אני 45 שנים במערכת, וכבר ראיתי דבר אחד או שניים, כך שאני לא מתרגש מכל דבר. אני כבר די מחושל".

גם ההכחשות הגורפות ששטח בפניו שר האוצר אחרי כל פרסום, סייעו לנסרדישי לעבור את התקופה הזו בלי לפקפק בכל הסובבים אותו. "אחרי כל כתבה הוא אמר לי 'יהודה, זה לא ממני, זה לא אני ולא נעים לי'".

* אז מה מקור הידיעות הללו לדעתך?

"בעלי אינטרסים. יש אינטרסנטים שהיו שמחים לראות אותי עוזב את התפקיד לפני הזמן. אף פעם לא הציגו לי עובדה אחת ויחידה שמישהו מתוך המערכת שלי או המערכת האוצרית, מסביבתו של שר האוצר וכדומה, העביר את הידיעות הללו לעיתונות. מה הבעיה ללכת לעיתונאי ולומר לו 'תכתוב ככה וככה'. מי אמר לך שכל הכתבות האלה לא היו ביוזמתם של בעלי אינטרסים?"

* אז לדעתך לא היה שום בסיס לידיעות הללו?

"אני לא רוצה להיות נחרץ. אני לא שופט. עובדתית לא קיבלתי שום הוכחה שיש משהו מאחורי הדברים האלה. אני מאמין שאני אמצה את הקדנציה שלי עד סופה, בתקווה שכשאגמור את הקדנציה יהיה מישהו מוכשר למסור לו את הדגל".

* קיבלת הבטחה משטייניץ שתכהן עד סוף הקדנציה שלך?

"לא היו בינינו שיחות כאלה ברורות והבטחות, אבל אני עובד איתו מאוד צמוד. אני נמצא אצלו אחת לשבועיים בשוטף, והוא תמיד מחזק אותי. אני מרגיש טוב. חוץ מזה ההבטחה שלי זה החוזה. ממשלת ישראל חתמה איתי חוזה, שבו כתוב 'אדוני, אתה ממונה מהיום הזה עד ה-30 באפריל 2011' מה אני צריך עוד הבטחות?"

למרות העננה שריחפה מעל יחסי האוצר ונסרדישי עקב השמועות, נסרדישי מבהיר שיש לו אמון מלא בשטייניץ. "ולמה שלא יהיה לי? יש לנו שר שהוא אדם מנומס, מתורבת, שעובד קשה ומשקיע בתפקיד. הביקורת הציבורית עליו נובעת מכך שהוא רוצה לשמור על הקופה, ואני דווקא מעריך זאת. אחד התפקידים שלו זה לשמור על הקופה, על החוב של מדינת ישראל, ותראו לאן הוא הגיע. עם כל המשבר שעברנו והגירעון התקציבי, החוב מהתל"ג שלנו יגיע ל-76%-77%. זה הישג למשרד האוצר ולכל אלה שעוסקים במלאכה הזאת".

אני לא צריך להוכיח כלום

נסרידישי, 65, מהעובדים הוותיקים במס הכנסה, עובד מדינה קלאסי במובן הבריטי של המושג, השתנה מאוד מאז הפעם הראשונה שבה התיישב על הכיסא הגדול של מנהל רשות המסים באפריל 2007. מהפקיד השקט והנחבא אל הכלים, זה שעושה את העבודה בלי לעורר גלים, הפך ללוחם מס אסרטיבי, כזה שעומד על עקרונותיו ונלחם בכל האמצעים שיש לו כדי להשיג את מטרותיו.

הרקע האפרורי משהו, הנימוס והשקט שאיתם הוא נכנס לתפקיד ולכל משימה חדשה שעומדת בפניו, קצת "מבלבלים את האויב". היום, נסרדישי כבר לא מוכן לשתוק למבקרים, או להיעלם בשקט ברקע כשכולם מתהדרים בהישגים של מאמציו. אך את המלחמות שלו הוא מנהל בלי התלהמות מיותרת ועם דיוק של צלף מיומן.

"נלחמתי על כל מהלך שהשגנו בשנים האחרונות, על כל דבר חקיקה וכל עניין אחר, ולשמחתי כל יעד שסימנתי הצלחתי להשלים או לקדם, באמצעות עבודה קשה והצוות המדהים שיש לי ברשות. באוצר יודעים שכשאני מגיע לדיונים זה אומר שיש דברים משמעותיים שצריך לשים על השולחן. הם נותנים לדברים את מלוא כובד המשקל ויודעים שאני לעולם לא אספר להם סיפורים. אם אני אומר להם משהו, אז זהו זה, הם מאמינים. אני לא מתבייש בכך שקניתי אמון בוועדת הכספים ובוועדת שרים. כולם אומרים 'יהודה זה איש מקצוע, ששם את הדברים על השולחן'".

* ובכל זאת, נדמה שאתה לא מצליח להתנער מתדמית פקיד המס האפרורי.

"קודם כל אין לי שום כוונה לשנות את עצמי, בטח שלא בגיל הזה ולא במעמד הזה, אבל 3 השנים שחלפו מוכיחות מה אני מסוגל לעשות. הוכחתי שאני איש ניהול ושאני גדול מאוד בעשייה, אבל אני לא בולע מיקרופונים ולא רץ אחרי 'פגוש את העיתונות' ואחרי תקשורת, אז חלק מהציבור עוד לא מכיר אותי באמת.

"אני מתנהל בצורה כזאת, כי אני לא בונה לעצמי שום קו עתידי בתחום הפרקטי בעולם המיסוי. זה ההבדל ביני לבין קודמיי, ואני לא מדבר על איתן רוב או על ג'קי מצא חלילה. כשהם נכנסו לתפקיד הם מיד חשבו מה הם יעשו הלאה. זה לא מעניין אותי. אני מנהל בשקט, בפנים. זו לא אפרוריות. תראי לי מנהל רשות אחר שב-3 שנים הספיק לעשות את מה שאני עשיתי. גייסתי 55 מנהלים בכירים ו-300 איש נוספים לתפקידים שונים. יש לנו עוד כ-60 חניכים שהולכים למע"מ בקרוב, 35 מפקחי שומות מקרקעין וכ-65 מפקחי מס שיגיעו לשטח. בעידן כזה קשה, מי הביא תוצרים כאלה במשרד האוצר ובאגף התקציבים?"

* אתה לא מתעצבן לפעמים? לא בא לך להחזיר אש לכל המבקרים?

"אין לי עניין לפתוח חשבון אישי מול אף אחד. מספיק לי שיבחנו אותי במבחן התוצאה".

ובמבחן התוצאה נסרדישי בהחלט מוכיח את עצמו, והקבלות נערמות. אחת הקבלות המשמעותיות ביותר שהוא מחזיק בידו היא ההתמודדות עם המשבר הכלכלי, לאחר שסיים את שנת 2009 עם עודף מס של 4.8 מיליארד שקל.

"כשהמשבר התחיל הלכו כמה מאנשי שלומנו לעיתונות ואמרו 'הוא לא יתמודד עם המצב הכלכלי'. אחת ההוכחות שאני שם על השולחן היא ההתמודדות עם המשבר. בשנה כה קשה, שבה המשק התרסק, עזרתי לציבור באמצעות הקלות, הבאתי משקיעים מחוץ לארץ, הלכנו למהלכים שעלו לנו כסף ועדיין הבאתי כ-5 מיליארד שקל יותר מהיעד בגביית מס. אני צריך להוכיח יותר?"

שרדנו את הקטסטרופה

כש-2008 הסתיימה בגירעון של 6 מיליארד שקל, כולם חששו מפני הבאות, אך נסרדישי החליט להסתכל על חצי הכוס המלאה. "נכנסנו במשבר בצורה מאוד שרידתית. פשוט צללנו. ראינו שהולכת להיות קטסטרופה, אבל טיפלו בו בכל הזירות, הקלנו כשצריך והחמרנו את הגבייה במקומות אחרים, וכך שרדנו ואף למעלה מזה".

בין הפעולות שיזם וקידם נסרדישי בשנה האחרונה היו הארכת הוראת השעה בעניין תשלום מע"מ במזומן, במטרה להגדיל את היקף בתי העסק מתחום השירותים שישלמו מע"מ על בסיס מזומן, ומתן פטור גורף למשקיעי חוץ במכירת נייר ערך בישראל, ללא תנאים וסייגים, בדומה לקיים במדינות רבות בעולם. כן, הוצאה הוראת שעה מיטיבה במיוחד, הקובעת כי דיבידנדים שמקורם ברווחים ראויים לחלוקה שנצברו לפני ה-1.1.2003, יחויבו בשיעור מס של 12% בלבד (בתנאים מסוימים) במקום 25%, על מנת לעודד חברות לחלק דיבידנדים ששמרו בקופה ולהזרים כסף לשוק. על-פי בדיקה שנעשתה במהלך 3 החודשים הראשונים של הפעלת תוכנית הדיבידנדים, חולקו כ-2 מיליארד דיבידנדים ושולם כ-240 מיליון שקל מס במקור.

במקביל להטבות ולהקלות, נעשו גם מבצעי גבייה ואכיפה נרחבים ובוקרו למעלה מ-10,000 עסקים, שב-20% מהם התגלו ליקויים מהותיים בתשלום המס. כל אלה יחד, הובילו לעודף המס שהתקבל בשנה הכי קשה של המשק, והעולם בכלל, בעשור האחרון.

אחת הרפורמות שנסרדישי גאה בה במיוחד, והחלה לתת אותותיה השנה, היא הרפורמה במיסוי לעולים חדשים ולתושבים חוזרים, שפורסמה בספטמבר 2008 (חלה רטרואקטיבית מינואר 2007), ומעניקה להם פטור ממס ומדיווח בישראל לתקופה של 10 שנים על נכסים והכנסות שמקורם מחוץ לישראל. "אני מאמין באמונה שלמה בחקיקה הזאת ובתוצאות שיהיו לה. לא קל להעביר הטבות, והיו שאמרו לי 'למה אתה נותן מתנות לעשירים?', אבל כבר סומכים עליי שאני לא רוצה לתת מתנות. המטרה היחידה שלי היא להכניס כסף למשק".

שנת 2010 רק התחילה, אבל נסרדישי כבר שקוע כל-כולו ברפורמות שייכנסו לתוקף במהלכה. כמה מגזרים במשק עומדים לקבל בשורות קשות במיוחד.

לא מפחד מארגוני הפשע

הבשורות הטובות שנושא עמו נסרדישי הן שיום אחד הבירוקרטיה בישראל לא תהיה מורטת עצבים ומסרסת יוזמות כפי שהיתה עד כה. "מדינת ישראל נמצאת במקום ה-29 בין 183 המדיניות שהבנק העולמי בודק את הבירוקרטיה בהן, ואני חושב שאנחנו צריכים לשפר את המקום הזה. זה מקום לא טוב. האג'נדה של שר האוצר וראש הממשלה, היא להסיר חסמים בירוקרטיים שמונעים כניסת כסף והשקעות במדינה, לרבות חסמי ובירוקרטיית מס. התחלנו עם זה מזמן, אך זה יתעצם מאוד ב-2010".

ומי צריך להתחיל לחשוש? הראשונים על הכוונת של נסרדישי הם משפחות וארגוני הפשע הפועלים בישראל. 4 גופי האכיפה - המשטרה, הפרקליטות, הרשות להלבנת הון ורשות המסים - הכריזו לפני כשנתיים על מאבק משותף בפשיעה המאורגנת. התוצאות החלקיות של המאבק הזה כבר נראות בבתי המשפט בכל מה שקשור לפן הפלילי של הפעילות של אותם גורמים, אך נסרדישי מתכוון לעלות השנה מדרגה במלחמה בתשתית הכלכלית של הארגונים הללו.

הבאים בתור על המוקד, "לא לפי סדר חשיבות", מבהיר נסרדישי, הם הסוחרים בחשבונות הפיקטיביות, עברייני המע"מ. "הרפורמה במע"מ זה פרויקט ענק שהתחיל ממש עכשיו. במסחר בחשבוניות פיקטיביות יש אובדן מס אדיר לקופת מדינת ישראל. אנחנו הולכים לבחון את כל העסקאות ואת כל התשומות במשק, ואנחנו הולכים לתפוס את הדברים האלה בזמן אמת במערכת המע"מית שלנו, ולטפל בהם מיד במקום. זה יביא לחיסכון באובדן מס משמעותי וניכר, שמגיע לפי ההערכות ל-6 מיליארד שקל".

אך לא רק פושעים ועברייני מס צריכים לחשוש מידו הארוכה של המס. גם יזמים המארגנים קבוצות רכישה עומדים להיכנס למלכודת המס של נסרדישי. "קבוצות הרכישה צצות כמו פטריות אחרי הגשם. לאן שאני לא הולך אני רואה קבוצות רכישה. הן הופכות להיות גורם מאוד משמעותי בבנייה ובענף הבנייה במדינת ישראל. אם אני רואה יזם שמקים 100 דירות, לא קבוצת חבר'ה שהתאגדו, וזה הופך להיות מגמתי, אני רוצה למסות אותו. מדוע צריך להפלות בינו לבין קבלן בניין שמשלם מס על הכל?"

מאבק נוסף שנסרדישי נרתם אליו השנה, שהוא למעשה מאבקו של שטייניץ, הינו נגד העסקת עובדים זרים ללא רישיון. "האבטלה במשק היא 7.2% מכלל המועסקים, והאנשים האלה תופסים מקום עבודה. אנחנו בוחנים איך היבטי המס משתלבים ביוזמה של שטייניץ נגד התופעה. מה-1 בינואר 2010 מי שיעסיק עובד זר לא חוקי, לא ניתן לו לנכות את הוצאת השכר שלו".

משפחות הפשע, נסרדישי מאחוריכן

2010 סומנה ברשות המסים כשנת מאבק בארגוני הפשע. "גם אם אחד מהחבר'ה הטובים האלה נכנס לבית הסוהר ויושב שם 10-15 שנים לא קורה לו כלום, כי התשתית הכלכלית שלו בחוץ עובדת", אומר נסרדישי ופותח חזית מול ארגוני הפשיעה. "התפקיד של רשות המסים הוא להתמודד עם התשתית הכלכלית שלהם. לא חלילה להיטפל אליהם, אלא להכניס אותם למעגל המס ולדרוש מהם מס".

* אתה לא מפחד?

"לא. בחרתי להצטרף למאבק הזה. אם יהיו איומים, אתמודד איתם. גם על מפכ"ל המשטרה מאיימים, אז מה? הבנות שלי מפחדות, אבל אני לא חושש להילחם בתופעות הללו".

עובדי הרשות דווקא כן חששו, ורק לאחר משא-ומתן ארוך עם הוועדים שלהם, ותוספת סיכון בשכר, הצליח נסרדישי לרתום גם אותם למשימה. עכשיו הוא מקווה ללכוד ברשתו את אל קפונה הישראלי.

המלחמה החלה ב-5 בינואר. "יצאו עובדי הרשות, יחד עם המשטרה, ב-4:30 לפנות בוקר לבתיהם של 274 אזרחים, שבמישרין או בעקיפין יש להם קשר לארגוני פשע, ולקחנו מהם הצהרות הון והחתמנו אותם עליהן. עכשיו נראה אותם מעלימים מס".

השלב הבא: הסיירת. נסרידישי נמצא בעיצומם של גיוסים למה שהוא מכנה "סיירת מס מובחרת" שתילחם בפשיעה המאורגנת. "אנשים רוצים להיות מעורבים. 1,500 מועמדים כבר הגישו מועמדות ל-35 משרות בסיירת, ואנחנו ניקח את הטובים ביניהם".

תיק פנאן

כשמזכירים את פרשת בנק ההשקעות של מוני פנאן, נסרדישי נאנח.

"אוהו".

* למה "אוהו"?

"אנחנו חיים את התיק הזה עכשיו, בתוך המסמכים ועשרות האנשים שמעורבים בפרשה, וזה הולך ונהיה מורכב מרגע לרגע. חקירת בנק ההשקעות של מוני פנאן, מעבר להשקעות בבנק כן או לא, יצרה פאזל חדש שאנחנו כל יום משלימים חלקים נוספים ממנו. תוך כדי החקירות עלינו על תופעה רחבה של אי-דיווח של שופטים על הכנסות בחו"ל, שזו עבירת מס חמורה שהפכה לסוג של נורמה. כל מה שמעניין את הציבור זה ההשקעות והאתיקה בתחום הספורט, אך מהיבטי המיסוי יש כאן סיפור של עברייני מס שהוא לא פחות חמור, אם לא יותר, מכל הפרשה של פנאן שהציתה את העניין".

החודש נחקרו ברשות המסים דמויות בולטות מעולם הכדורסל בחשד לביצוע עבירות מס, בהן מאמן מכבי תל-אביב, פיני גרשון, מנכ"ל מועדון הכדורסל של מכבי, אלי דריקס, גיא גודס, שחקנים שונים ושופטי הכדורסל סמי בכר וירון זריף. בשבוע שעבר התרחבה החקירה גם לדמויות מעולם הכדורגל, כאשר חוקרי רשות המסים הגיעו למשרדי ההתאחדות לכדורגל והחרימו מסמכים.

"רצינו לנהל את זה בשקט, לשמור על כבודם של הנחקרים ולא להגיע לחשיפה, אבל עיתונאים אורבים פה למטה עם מצלמות ומצלמים את כל מי שנכנס לבניין. זה לא ייאמן. כרגע אנחנו רק בשלב הבדיקות, לא צריך לנפח את זה יותר מדי".

* מהסכומים שמדובר עליהם בפרשה ומרשימת הנחקרים המכובדת זה נראה מנופח מעצם טיבו וטבעו של התיק.

"מטבע הדברים, כשמדובר על מנהל מכבי תל-אביב אז יש גם מאמנים, גם שחקנים, גם הורים שלהם ועוד, אז זה נראה גדול. יש גם את ההילה של מכבי תל-אביב שמספקת נפח לפרשה, אבל אנחנו עדיין בודקים מה כל אחד ידע או לא ידע, ולא פעם כשאתה בודק או חוקר אדם על נושא X אתה מגיע בכלל לנושא Y, שבכלל לא קשור. אנחנו לא מוותרים על שום כיוון. זה עכשיו בשלבים של התהוות".

נסרדישי מבקש להעביר מסר לציבור בעקבות פרסומים סביב הפרשה. "מה שהרגיז אותי בפרשה הזאת זה הזלזול שמפגינים כלפי עבירות מס. אני מאוד קניבלי לגביית מס. בשבילי זה ערך. אדם שמעלים מע"מ במדינת ישראל בעיני הוא גנב. אני לא מבחין בין שודד שלוקח כסף מבנק לבין אחד שמעלים מס. זאת תפיסת עולמי, ככה חונכתי, והתפקיד שלי להילחם בזה. כשאני שומע בתקשורת שאנשים סלחנים כלפי אנשי הספורט הנחקרים ואומרים 'זה לא שהם גנבו' או אמירות כמו 'הם לא בוזגלואים' או 'השופט הזה רק העלים מע"מ, הוא לא מכר משחקים', אני לא יכול להבין את זה. זה מזעזע".

* מה צריך להשתנות בתפיסה הציבורית?

"אנחנו צריכים בחברה שלנו להתייחס לעבירת מס כעבירת פשע. זה לא שונה מלפרוץ לבית של מישהו ולגנוב. אני לא מבין את הסלחנות הציבורית כלפי עברייני מס. הנורמה הזאת אצלנו משגעת אותי".

"אני מדיר את רגליי מהברנז'איות"

כל היוזמות שהוא מקדם ברשות המסים לא מותירות לנסרדישי יותר מדי זמן פנוי. "אני חי מעט מאוד את הבית, את המשפחה ואת החברים. אני שקוע בעבודה בכל שעת פנאי שלי, בימי שישי ובלילות. רק בשבת אני עושה הפסקה. אני משכים קום, יוצא לעבודה ולא יודע מתי אני חוזר".

אך חוסר הזמן לא מונע ממנו ליהנות מההישג ומהדרך שעשה מבית אבא הדל בנתניה, ועד לצמרת רשות המסים. "אני נהנה מכך שהגעתי לאן שהגעתי. מילד עני הגעתי לתפקיד העוצמתי והבכיר ביותר בתחום המס. אין יותר מזה. אני חי את רשות המסים. כמעט ולא עשיתי דבר אחר בחיי, חוץ מחצי שנה שעבדתי בתור פועל בניין כשהשתחררתי מהצבא. זה מה שיש בי. זה אני".

* איזה לקחים הפקת מהקדנציות של קודמיך, ג'קי מצא ואיתן רוב, שמתמודדים עם חשדות ועם כתבי אישום?

"עבדתי גם עם ג'קי כמשנה שלו, וגם עם איתן, ולקחתי מהם את כל הדברים הטובים שיש בהם ושילבתי אותם במה שיש בי. אני לא נכנס למקומות שיש אפילו חשש לאי-תקינות".

* יצרת קשרים במשק בתקופת הכהונה?

"לא. אני מדיר את רגליי מהברנז'איות ומאירועים חברתיים. אני לא פוגש אנשי עסקים, לא יוצר קשרים ולא חושב מה אעשה ביום שאחרי. אני רוצה לעשות את התפקיד הזה הכי טוב שאני יכול, ולא רוצה שאף אחד ישמור לי אמונים בעתיד. להפך, יש אנשי עסקים ואנשים בתחום המס, שאני לא תמיד נוח להם, כי אני אומר מה שאני חושב, אבל אני יכול לעשות את עבודתי בשלווה, כי אני משוחרר משיקולים זרים. אני משוחרר מפוליטיקה וממה אני אעשה בעתיד. כבר עשיתי הרבה בחיי".

* מה תעשה כשהקדנציה שלך תסתיים?

"אולי אני אנהל איזו עמותה לצורך הנפש, אולי אני אעשה דברים אחרים לאו דווקא בתחום המס. אם אני אפרוש באפריל, אז מילאתי 46 שנים שירות. זה מספיק. אולי אלך לכתיבה וארצה באקדמיה. בכל מקרה, אני אשתדל לא לחזור לעבוד מול המערכת. זה לא יהיה לי קל".

* אם היית צריך לבחור דבר אחד, מה היית רוצה להשלים עד לסיום הקדנציה?

"אני רוצה להשלים את כל היוזמות שציינתי, אבל הכי חשוב זה לייצב את המערכת, כך שרשות המסים תדע לאן פניה בעשור הקרוב. כל הזמן מדברים על פיצול רשות המסים, ואני אומר שצריך לייצב את המערכת הזאת ולקבוע את המודל הסופי של רשות המסים לעתיד כמודל מאוחר.

"מדינת ישראל צריכה רשות מסים אחת חזקה. אני רוצה להביא בשנה הקרובה להכרעה סופית בעניין, לייצר את הוודאות ולהשלים את התהליך של איחוד רשות המסים".