יו"ר ועד עובדי לאומי לשטייניץ: חילופי התפקידים בבנק לא יהיו סחר סוסים וגם לא סידור עבודה למקורבי נתניהו

עובדי הבנק מתייצבים לצד גליה מאור: "לא ניתן לממשלה למנות יו"ר ומנכ"ל שהם 'טובים' לפוליטיקאים" ■ "אם יתאפשרו מינויים פוליטיים, לא יהיה בבנק אפילו יום אחד של שקט" ■ "לא רק עובדי הבנק אלא המשק כולו משתומם ומביט בתדהמה כיצד הממשלה מכניסה לבנק לאומי נורמות התנהגות וניהול פסולות, פוליטיזציה ומינויים פוליטיים"

עובדי בנק לאומי בעד גליה מאור. יו"ר ועד עובדי לאומי , מירי רובינו, פנתה הערב (ש') לשר האוצר יובל שטייניץ והודיעה לו כי לא תאפשר מינויים פוליטיים בבנק.

"אם פעולה כזו תתרחש לא יהיה בבנק אפילו יום אחד של שקט. מה שהיה פסול ברשות לעסקים קטנים ובעמותת 'דרך צלחה', לא יעבור בבנק לאומי. אנחנו לא ניתן לממשלת ישראל למנות יו"ר ומנכ"ל שהם 'הטובים' לפוליטיקאים ולא 'הטובים' לבנק לאומי ולמשק", כתבה רובינו ובכך הביעה תמיכה במינוי המנכ"ל גליה מאור לתפקיד היו"ר.

רובינו הוסיפה, כי "לא רק עובדי הבנק, אלא המשק כולו משתומם ומביט בתדהמה, כיצד הממשלה מכניסה לבנק לאומי נורמות התנהגות וניהול פסולות, פוליטיזציה ומינויים פוליטיים. הפכתם את חילופי התפקידים בבנק לסחר סוסים, בסגנון המתאים למכולת ולא לבנק הגדול בישראל".

רובינו הטיחה בשטייניץ כי הוא פועל מתוך אינטרסים צרים ומתוך כוונה לבצע מינויים פוליטיים בשליחות ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

"במקום שהממשלה תנהג בהתאם לערכים של שקיפות ושוק חופשי, שראש הממשלה ואתה מטיפים להם, ותאפשר לבעלי המניות לבחור יו"ר ומנכ"ל עפ"י שיקולים מקצועיים, הפכתם את המינוי לגיבוב של תככים, אינטרסים צרים ומינויים פוליטיים. במקום לשמור על אי-התערבות אתה פועל כמי שרואה בבנק 'סידור עבודה' למקורבים הפוליטיים של ראש הממשלה", כתבה רובינו.