מדד נדל"ן כחול לבן: קדחת הנפט גם כאן

אזורים איבדה כמעט 5% תוך שהיא הופכת למניה הרחוקה ביותר מהשיא מקרב מניות המדד, ובכך מחליפה בתואר הלא מחמיא את מנופים

יום לפני סוף החודש, וכבר ניתן לזהות בבירור ש"אפקט ינואר" פסח גם על מניות הנדל"ן. שני המדדים סגרו שבוע שלישי של ירידות שכמעט ואיפסו את התשואה החיובית ב-2010, כשדווקא מדד נדל"ן 15 מציג תשואה עודפת, אך זניחה. המגמה השלילית מתחזקת גם לאור העובדה שמספר מניות מדד נדל"ן כחול-לבן המציגות תשואה שלילית מצטברת מתחילת החודש גדל ל-7, כמעט מחצית.

מי שקיזזה קצת מהסנטימנט הזה היא מנופים פיננסים - מניית יתר שהתנודתיות שלה תרמה למדד 0.4% בסיכום שבועי, אך לא הצליחה למחוק את הירידה השבועית שלו. מנופים זינקה השבוע ב-7.9%, ללא זיקה ממשית לנדל"ן או אפילו לחברה עצמה - כי אם בשל הצטרפותם של בעלי השליטה, ג'קי בן-זקן ואברהם נניקשווילי, לבקשתה של קבוצת ACC, בשליטתו של איש העסקים החרדי חיים לייבוביץ, לקבל רישיון לחיפושי נפט באזור "מד אשדוד". החלטתה של מועצת הנפט תתקבל לאחר 8 בפברואר.

עוד מניה שקשורה בעקיפין לקדחת קידוחי הנפט והגז היא איירפורט סיטי, זרוע הנדל"ן של אקויטל, שזרוע החיפושים שלה כוללת אחזקות בישראמקו ובנפטא. השבוע נפסק בביהמ"ש המחוזי כי בעל השליטה באקויטל, חיים צוף, לא יצטרך להעביר את מניותיו למפרקי קווי אשראי - ולו בגלל שכתב התביעה לא הומצא לו כדין. מכאן, שהמשקיעים יכולים למצוא עדנה מכך שהשליטה בחברה נותרת לפי שעה ללא שינוי, והחברה מתכוננת להנפקת זכויות למניות ולכתבי אופציה.

בינתיים, איבדה אזורים כמעט 5% תוך שהיא הופכת למניה הרחוקה ביותר מהשיא מקרב מניות המדד, ובכך מחליפה בתואר הלא מחמיא את מנופים. זאת, למרות שההסכם לכניסתה של מגדל כמשקיעה בחברות הבנות כולל כתבי אופציות שמחיר המימוש שלהן גבוה ב-46.6% ממחיר השוק וששוויין הכלכלי (לפי נוסחת בלק אנד שולץ) עמד לפני שבוע על 3.1 מיליון שקל.

33