עילדב מאשרת חשיפת "גלובס": תרכוש מניות חילן טק

(עדכון) - המו"מ המתקדם - לפי שווי חברה של כ-340 מ' שקל לחילן טק, פרמיה של כ-25% על שווי השוק ■ לאבי באום, שותפו של עופר הירשזון, זכות סירוב למכירת מניות השליטה ■ התמורה - לתשלום החובות לבנקים

עשור לאחר שעופר הירשזון החל את דרכו בשוק ההון, בו ידע תלאות לא מעטות, הוא עשוי לצאת ממנו עם אקזיט נאה. ל"גלובס" נודע כי הירשזון מנהל מו"מ מתקדם למכור את החזקותיו בחברת חילן טק (כ-47%) לידי עילדב השקעות של רוני שטרנבך, תמורת כ-150 מיליון שקל.

הבוקר (ב') אישרו החברות את חשיפת "גלובס" ועילדב מסרה כי היא מנהלת מו"מ עם הירשזון לרכישת חלקו (23%) בחילן טק וכן את החזקתה של די.סי.אל בי.אי השקעות בחילן טק (47%). בדיווח של עילדב לבורסה צוין, כי "בעקבות פרסום ידיעה בעיתונות בדבר ניהול המשא ומתן, נאלצה החברה להוציא דיווח בעניין, חרף העיכוב".

העסקה מתבצעת לפי שווי חברה של כ-340 מיליון שקל לחילן טק, המהווה פרמיה של כ-25% לעומת שווי השוק של החברה.

הירשזון נכנס לגרעין השליטה בחילן טק לפי שווי של 120 מיליון שקל בלבד ומאז חילקה החברה, בעיקר לו ולשותפו אבי באום, דיבידנדים בהיקף של כ-100 מיליון שקל.

חילן טק נמצאת כיום בשליטת הירשזון, בנו של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון, ואבי באום, המשמש גם כמנכ"ל החברה. לבאום יש זכות סירוב למכירת חלקו של הירשזון במניות השליטה, המוחזקות באמצעות החברה המשותפת לשניים, די.בי.אל.בי, ועדיין לא ברור אם יפעיל אותה.

התמורה - לתשלום החובות לבנקים

החלק המרכזי מהסכום אותו יקבל הירשזון ישמש לתשלום חובותיו לבנקים, ובראשם בנק הפועלים. נזכיר כי הירשזון החל את דרכו בשוק כשרכש בתחילת העשור הקודם שורה של חברות ציבוריות באמצעות חברת הירשזון-ברק (לשעבר עוז השקעות), במחירים גבוהים לעומת מחירי השוק וברמת מינוף גבוהה.

המינוף הגבוה והמיתון אליו נקלע המשק גרמו לשניים הפסדים כבדים על השקעותיהם.

תוך שנתיים מאז נכנס לפעילות בשוק ההון, צבר הירשזון התחייבות בהיקף של כ-120 מיליון שקל לבנקים, בעיקר לבנק הפועלים. הירשזון כינה את מה שעובר עליו "מלחמת הישרדות", וביצע סדרה של פעולות בניסיון להציל את עסקיו. השניים סבלו מאוד מתקופת המיתון במשק בסמוך לתחילת פעילותם.

הירשזון הגיע להסדר עם בנק הפועלים, והמכירה הנוכחית תאפשר לו להחזיר את יתרת חובו לבנקים, וייתכן שאף להישאר עם עודף של כמה מיליוני שקלים.

הירשזון יקבל כ-150 מ' ש'

חברת חילן-טק היא ללא ספק ההשקעה המוצלחת ביותר של הירשזון. הוא נכנס להשקעה בחברה בשנת 2001, כאשר רכש את מידי קמור את חברת סהר ני"ע, שהחזיקה ב-25% ממניות חילן טק. בתוך פחות משנה הפך הירשזון לבעל השליטה בחברה, אחרי שרכש יחד עם מנכ"ל החברה באום את ההחזקות של צביקה בארינבוים, שהיה עד אז בעל השליטה בחברה.

מכירת מניות הירשזון לעילדב, אם תצא לפועל, תתבצע בשני מסלולים, דרך החזקותיו הישירות של הירשזון בחברה (23.9% מהמניות), וכן דרך החזקותיו העקיפות באמצעות חברת די.סי.אל.בי, המחזיקה ב-47.6% ממניות חילן טק. בחברה זו מחזיק באום 50% מהמניות כיום, ולו זכות סירוב ראשונה למכירת מניותיו של הירשזון. בסך הכול, עם השלמת העסקה, צפוי הירשזון לקבל כ-150 מיליון שקל, תמורת כ-47% ממניות חילן טק (בצורה ישירה ובצורה עקיפה דרך די.סי.אל.בי).

חילן טק עוסקת במתן שירותי ASP לניהול שכר, נוכחות ומשאבי אנוש, באמצעות מערכת אינטגרטיבית לניהול המשאב האנושי. המערכת כוללת שירותי ניהול שכר, איסוף וניתוח שעות עבודה וניהול כוח אדם, תוך שימוש בחבילות תוכנה, מחוללי דו"חות ומחוללי יישומים פרי פיתוחה של החברה.

החברה נחשבת לרווחית ולמובילה בתחומה בשוק הישראלי. את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2009 סיימה עם הכנסות של 166.5 מיליון שקל, עלייה קלה של 4% לעומת התקופה המקבילה.

בשורת הרווח הגידול היה משמעותי יותר. הרווח של חילן טק הסתכם בשלושת הרבעונים הראשונים של 2009 ב-29.6 מיליון שקל, צמיחה של יותר מ-60% לעומת התקופה המקבילה. לחברה הון עצמי של 83.5 מיליון שקל, המהווה כשליש מסך המאזן שלה.

חברת עילדב השקעות, שבשליטת שטרנבך, עוסקת בהשקעות, כאשר החזקתה המרכזית כיום היא חברת שיווק הציוד הרפואי מדטכניקה, אליה נכנסה עילדב לפני כשנתיים. במהלך השנתיים האחרונות עסקה עילדב בשיפור הרווחיות של מדטכניקה. כמו כן, החברה בוחנת בתקופה זו מספר השקעות, ובין היתר ניהלה מו"מ לכניסה לחברת החיתום פועלים אי.בי.אי, אולם בסופו של דבר המו"מ לא יצא אל הפועל. כעת נראה כי החברה צפויה לבצע השקעה משמעותית נוספת והפעם בתחום המיחשוב.

את תגובתו של הירשזון לא ניתן היה להשיג.