החוקרים בדובאי: "אישה חדרה את הגנתו של אל-מבחוח"

עיתון "ידיעות אחרונות" מפרסם הבוקר כי צוות החוקרים בדובאי חושד כי "קול נשי" שבקע מאחורי הדלת בחדרו במלון בדובאי של מחמוד אל-מבחוח גרם לו לפתוח את הדלת - בזמן שצוות החיסול נכנס מהחלון

האם "אישה זרה" היא שהצליחה להפיל את מחמוד אל-מבחוח בפח ולסייע בחיסולו? עיתון "ידיעות אחרונות" מפרסם הבוקר כי על פי חשד החוקרים בדובאי, אל-מבחוח פתח את הדלת לאחר ששמע קול נשי בוקע מאחוריה, ובו זמן נכנסו המחסלים דרך החלון.

אל-מבחוח היה מאוד זהיר בטיוליו בעולם. הוא השתמש תמיד בזהות בדויה ודאג לחסום את הכניסה לחדריו במלון באמצעות רהיטים כבדים. עם זאת, ייתכן שהיה זה קול נשי שגרם לאל-מבחוח להתעלם מכל הסדרי האבטחה שסיגל לעצמו, לפתוח את הדלת וייתכן שאף בכך חשף את עצמו לחיסולו.

"הוא פתח מרצונו את דלת החדר, ככל הנראה לאחד מחברי צוות החיסול", אמר אתמול ראש צוות החקירה בדובאי, קולונל דאחי חלפאן. לדברי חלפאן, הממצאים שנמצאים כעת בידי צוות החקירה מעידים כי בצוות החיסול הייתה גם אישה זרה, שכמו כל שותפיה נכנסה לנסיכות באמצעות דרכון אירופי.

גורמים בטחוניים בדובאי הבהירו אמש כי עדיין לא ברור האם אותה אישה היא עובדת המלון בו התאכסן אל-מבחוח, "אל בוסתן רוטנה", או שאולי מדובר בתיירת. כעת בודק צוות החקירה האם ייתכן שבזמן שאל-מבחוח פתח את הדלת ושוחח עם האישה - נכנסו המחסלים מהחלון. לטענת חלפאן, ייתכן שהבחירה באופן הסחה זה נועדה למנוע את הצורך להיכנס למלון באופן גלוי, דרך לובי הכניסה.

"אנחנו מחזיקים את שמות המעורבים בחיסול", הכריז אמש חלפאן, "ויש לנו מסמכים וסימנים נוספים שעשויים לחשוף את זהותם. מדובר בחבורת מחסלים מקצוענית, מנוסה ומיומנת מאוד". משטרת דובאי זימנה כעת לחקירה את כל עובדי המלון, מרביתם בעלי אזרחויות זרות. חלפאן סירב לגלות אם ישנו חשד למעורבות של אחד מעובדי המלון בחיסול, אולם הבהיר כי "החוקרים ניהלו מעקב ארוך אחרי אל-מבחוח".

מחמוד אל מבחוח חמאס / צלם: רויטרס

מת לאחר שהוזרק רעל לליבו

אתמול, שבוע וחצי לאחר שנמצאה גופתו של בכיר חמאס במלון בדובאי, התפרסמו ב"טיימס" הלונדוני הנסיבות המדויקת שעשויות להיות לחיסולו.

צוות החיסול שהרג את אל-מבחוח הזריק, כך לפי הדיווח, רעל לליבו - דבר שגרם לו להתקף לב מיידי. מייד לאחר מכן צילם הצוות את כל המסמכים שהיו ברשותו של אל-מבחוח והשאיר אותו בחדרו כשהוא תולה שלט "נא לא להפריע" על ידית הדלת. זמן קצר לאחר מכן מצא צוות המלון את בכיר חמאס כשהוא מת.

בתחילה אבחנו הרופאים כי אל-מבחוח בן ה-50 מת כתוצאה מהתקף לב, אך לאחר שבדיקות הדם שנערכו לו נשלחו למעבדה מיוחדת בפריז הראו הממצאים סימני של רעל בדמו. חמאס בתגובה האשים מייד את המוסד הישראלי ואת גורמי המודיעין הישראלים בחו"ל בחיסולו של הבכיר בארגון.