יותר מ-7 מיליארד שקל שולמו באמצעות הפורטל הממשלתי gov.il ב-2009

עוד עולה מהנתונים כי במהלך 2009 גלשו לפורטל כ-7 מיליון איש, ונרשמה עלייה של 10% במספר התשלומים שביצעו אזרחים דרך שירות התשלומים

יותר מ-7 מיליארד שקל שולמו באמצעות הפורטל הממשלתי gov.il במהלך 2009, גידול של כ-17% (1 מיליארד שקל) בהשוואה לסכום ששולם בשנה שעברה, כך עולה מנתוני משרד האוצר שהתפרסמו היום (ב').

עוד עולה מהנתונים כי במהלך 2009 גלשו לפורטל כ-7 מיליון איש, ונרשמה עלייה של 10% במספר התשלומים שביצעו אזרחים דרך שירות התשלומים. על פי נתוני הפורטל, במהלך 2009 נוספו כ- 10 תשלומים חדשים לשירות התשלומים הממשלתי, וכ- 400 טפסים מקוונים לשירות הטפסים הלאומי שבפורטל, הכולל כיום יותר מ- 2000 טפסים. בסך הכל בוצעו כ-3 מיליון כניסות לשירות הטפסים הלאומי.

הפורטל מפעיל גם 2 חשבונות טוויטר, המציעים מידע ומענה תוך 24 שעות, ומדריכים שימושיים לשירות האזרחים. האתר פועל גם בשפה האנגלית והערבית.

לדברי טל הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי לענייני מחשוב וטכנולוגיה, "גם בשנת 2010 נמשיך לשפר את השירותים המוצעים לאזרחים בפורטל gov.il, תוך תשומת לב רבה להצעות הגולשים והעמקת שיתוף הפעולה עם משרדי הממשלה".

הרמתי הוסיף כי "יושם דגש על מעבר לשירותים אישיים יותר, שדרוג דף הבית של המדריכים ותבניותיהם, הגברת הפעילות בפורום gov.il, הוספת רשימת שאלות ותשובות נפוצות לפורום בעברית ובאנגלית, והעלאת 3 תתי אתרים חדשים בנושא איכות סביבה, גלישה בטוחה, דתות ועדות. במשך השנה נבחן העלאת יישומים ראשונים של הממשלה לסלולר, שנועדו להגדיל את זמינות המידע והשירותים שהממשלה מספקת.