אייל ארד: "למנהלי תדמית ישראל לא ברור מי הלקוח שלהם"

יועץ התקשורת אמר זאת הבוקר בכנס הרצליה, בפורום שבו השתתף איש משרד החוץ עידו אהרוני, שהצר על כך שהדרך של ישראל לתקשר את עצמה בעולם היא דרך 'הקונפליקט'

"Bad Jews are good news", אמר הבוקר יועץ התקשורת אייל ארד במושב בכנס הרצליה שעסק בתדמיתה התקשורתית של ישראל בעיני העולם. ארד הוסיף ש"תדמית ישראל היא כמו מזג האוויר. כולם מדברים עליו אבל אף אחד לא עושה כלום כדי לטפל בזה".

בדיון נכח גם איש משרד החוץ, עידו אהרוני, אשר אמר שכשישראל מנסה לתקשר את עצמה בעולם, היא לא מפסיקה לדבר על הקונפליקט ורק על הקונפליקט. "מבחינה תדמיתית", הוסיף אהרוני, "אם כשחושבים על ברזיל - חושבים על חגיגה, על פריז כרומנטיקה ולאס ווגאס כחטא, אז ישראל היא קונפליקט. בכל פעם שנותנים לנו במה, אנחנו זונחים את כל ההישגים ומדברים רק על המאבק בטרור והקונפליקט עם הפלסטינים. אנחנו חייבים להשתחרר מזה. חייבים לשווק את ישראל דרך ההצלחות שלה".

מרטין קייס, נשיא חברת המיתוג "אמפקס", אמר באותו פורום כי הקושי של ישראל להפוך למותג חיובי בעייני העולם הוא באי הבנתה את עצמה. "המותג ישראל הוא האנשים שבה. כמו בכל מהלך מיתוגי, גם ישראל צריכה לעשות קבוצת מיקוד על עצמה ולהבין קודם כל, כיצד הישראלים מגדירים את עצמם ורק לאחר מכן להבין מה אחרים חושבים עלינו".

ארד, העומד בראש חברת יורו ישראל, אמר בדיון כי "הבעיה העיקרית עם ניהול התדמית התקשורתית של ישראל היא שאין לנו לקוח. אין לנו גורם אחד בישראל שהוא המוביל ושאיתו אפשר לעבוד. יש משרד ראש הממשלה, יש משרד החוץ, יש משרדים נוספים שבכלל לא מדברים אחד עם השני, יש צה"ל ואין אף אחד שמגבש את כולם, מחליט מה המטרה וכיצד להגיע אליה. אנחנו חייבים קמפיין פוליטי גלובלי, ממוקד, ממושמע וממושך וגב של מנהיגות אמיצה שתוציא אותו לפועל".