הנקראות ביותר

שביל מעדני החלב - דירוג 2009: מילקי מוביל, אחריו דניאלה וגמדים

מותגי שטראוס שולטים ב-71.6% מקטגוריית המעדנים * מעדן שטראוס וקרלו של תנובה מדורגים במקום הרביעי והחמישי כמותגים הנמכרים ביותר

מילקי של שטראוס היה ונותר המעדן הבלתי מנוצח בקטגוריית מעדני החלב. כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס". במהלך 2009 חיזק המותג מילקי את המובילות בקטגוריה עם נתח כספי של 33.8%. היקף מכר המותג בשוק המבורקד עמד על 197.1 מיליון שקל. בנוסף, מכירות המותג רשמו ב-2009 צמיחה של 5.7% במכירות וזאת במקביל לירידה במכר הקטגוריה כולה.

קטגוריית המעדנים נחשבת לקטגוריה רווחית במיוחד בשוק החלב. במהלך 2009 רשמה הקטגוריה ירידה של 4.1% במכירות ועמדה על 583 מיליון שקל.

מותגי שטראוס הכוללים גם את דניאלה, מעדן שטראוס, דני וגמדים, מחזיקים יחד בנתח כספי של 71.6% מהקטגוריה.

קבוצת תנובה היא השחקנית השנייה עם המותגים קרלו, מעדן תנובה, באדי ושטוז"ים, המחזיקה בנתח כספי של 19.4%. טרה היא השחקנית השלישית בקטגוריה עם נתח כספי של 6.4%.

דניאלה של שטראוס הוא המותג השני הנמכר עם נתח כספי של 11.3%. עם זאת, במהלך 2009 רשם המותג ירידה של 12.8% במכירות שהסתכמו ב-65.8 מיליון שקל.

ירידות חדות יותר במכירות רשמו המותגים גמדים ומעדן שטראוס, המדורגים במקומות השלישי והרביעי בקטגוריה. גמדים של שטראוס רשם ירידה של 23.7% במכר שהסתכם ב-56.9 מיליון שקל והיווה 9.8% מהקטגוריה. מעדן שטראוס רשם ירידה של 20.2% והיקף המכר הסתכם ב-47 מיליון שקל שהיוו 8.1% מהקטגוריה.

"הצמיחה או הירידה במכירות הן תוצאה ישירה של מאמצים שיווקים ואנחנו כחברה העדפנו להשקיע משאבים רחבים במילקי שהוא מחולל צמיחה, על חשבון מותגים אחרים. מילקי, דני ומעדן שטראוס נשארו נכסי צאן ברזל. מילקי בן 30, דני בן 40", מסביר מנכ"ל חטיבת בריאות ואיכות חיים בשטראוס, מישל בן-וייס.

קרלו של תנובה הוא המותג החמישי הנמכר בקטגוריה וגם הוא סופג ירידה של 3.2% במכירות שהסתכמו ב-45.7 מיליון שקל.

בנתח שוק כספי של 7.8% מחזיק המותג דני של שטראוס הניצב במקום השישי בקטגוריה. בשנה החולפת רשם דני התחזקות של 5.2% במכירות שהסתכמו ב-45.6 מיליון שקל.

באדי של תנובה הוא המותג השביעי הנמכר בקטגוריה עם נתח כספי של 5.1% ומכירות של 29.5 מיליון שקל. המותג השמיני בקטגוריה, מעדן תנובה, רושם עלייה של 32.9% במכירות ומחזיק בנתח כספי של 4.1% מהקטגוריה.

GOOD של טרה רושם עליה של 14.8% במכירות וניצב במקום התשיעי בקטגוריה עם נתח כספי של 2.4% ומכר של 13.7 מיליון שקל.

שטוזים, המותג שתנובה השיקה רק בדצמבר 2009 כמתחרה לגמדים, נכנס למקום העשירי בקטגוריה עם מכר של 2.1 מיליון שקל ונתח כספי של 0.4%.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות