בנק ישראל: צניחה של 90% בהשקעות הזרים בבורסה בדצמבר

בדצמבר נרשמו השקעות נטו של כ-60 מיליון דולר במניות ישראליות הנסחרות בבורסה בת"א, לעומת כ-560 מיליון דולר בנובמבר ■ נרשמו מימושים נטו של כ-50 מיליון דולר באג"ח ממשלתיות, לעומת השקעות של כ-430 מיליון דולר בנובמבר

החטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל פירסמה היום (ג') את נתוני ההשקעות של תושבי חוץ בישראל, ושל תושבי ישראל בחו"ל בחודש דצמבר 2009. מהנתונים עולה, כי מבחינת ההשקעות של תושבי חוץ, נרשמה התמתנות בהשקעות בני"ע סחירים וגידול בהיקף ההשקעות הישירות.

בחודש דצמבר נרשמו השקעות נטו של כ-60 מיליון דולר במניות ישראליות הנסחרות בבורסה בת"א, ירידה של כ-90% לעומת כ-560 מיליון דולר בנובמבר. מבנק ישראל נמסר כי עיקר ההשקעות התרכזו בענף הכימיה והפרמצבטיקה. יצוין, כי הפעילות המצומצמת של הזרים בדצמבר יכולה להיות מוסברת בכך שזו עונת החגים מעבר לים, והרבה מהמשקיעים היו בחופש.

בגזרת אגרות חוב נרשמו מימושים נטו של כ-50 מיליון דולר באג"ח ממשלתיות, לעומת השקעות של כ-430 מיליון דולר בנובמבר. המימושים נרשמו באג"ח הממשלתיות הלא צמודות מסוג שחר, שהתקזזו חלקית בהשקעות נטו כ-210 מיליון דולר במק"מ. באג"ח הממשלתיות הנסחרות בחו"ל נרשמו השקעות נטו של כ-95 מיליון דולר, לעומת מימושים בסך כ-250 מיליון דולר בנובמבר.

ההשקעות הישירות של תושבי חוץ בישראל הסתכמו בדצמבר בכ-530 מיליון דולר, שעיקרן התרכז בענף הביוטכנולוגיה. בחודשיים האחרונים ניכרת עלייה בקצב הגידול בהשקעות הישירות בהשוואה לחודשים קודמים.

מבחינת ההשקעות של תושבי ישראל בחו"ל, ממשיכות ההשקעות בני"ע סחירים, בעיקר על ידי משקיעים מוסדיים. כ-1.2 מיליארד דולר הושקעו במניות זרות הנסחרות בחו"ל, לעומת ממוצע חודשי של כ-570 מיליון דולר ב-2009. בשנת 2009 נרשם גידול משמעותי בהשקעות המוסדיים במניות זרות בחו"ל, בעיקר של קופות גמל וחברות ביטוח - והן הסתכמו בכ-5.3 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-2 מיליארד דולר ב-2008 ולכמיליארד דולר ב-2007. באג"ח, תושבי ישראל השקיעו נטו כ-210 מיליון דולר, בעיקר השקעות של המגזר העסקי.