חב' כרטיסי האשראי משנות תנאי צבירת הנקודות - לרעתכם

מיום כניסת השינוי לתוקף יאלצו הלקוחות של ישראכרט ואמריקן אקספרס ולאומי קארד להוציא סכומי כסף גדולים יותר עבור כל נקודה או כוכב ■ חברת CAL אינה משנה את תנאי תוכנית הנאמנות

החברות ישראכרט ואמריקן אקספרס חשפו היום (ג) כי בקרוב יעודכנו תנאי צבירת הנקודות והכוכבים כך שמיום כניסת השינוי לתוקף יאלצו הלקוחות להוציא סכומי כסף גדולים יותר עבור כל נקודה או כוכב.

בחברת ישראכרט ישונו תנאי הצבירה כך שהחל מתחילת חודש מארס ישתנה יחס ההמרה לכוכבים מ-200 שקל לכוכב החל מ-200 השקלים הראשונים בכל חודש ל-250 שקל החל מ-250 השקלים הראשונים בכל חודש. ההרעה בתנאי הצבירה תקוזז עבור לקוחות הפלטינה והסיגניה שייהנו מיחס המרה חדש למועדון הנוסע המתמיד של אל על במקום 4 כוכבים לנקודת מועדון 3 כוכבים בלבד.

אמריקן אקספרס הודיעה כי החל מתחילת חודש אפריל ישונה יחס צבירת הנקודות כך שמיום כניסת השינוי לתוקף תוענק נקודת Membership Rewards אחת לכל סכום של 60 שקל לעומת 50 שקל כיום בכרטיס קרדיט, ירוק, ביזנס ירוק, זהב וביזנס זהב, למעט סכום של 240 שקל הראשונים של השימוש בכרטיס. בכרטיסי פלטינה וסנטוריון צבירת הנקודות החל מהשקל הראשון לשימוש בכרטיס.

יחס ההמרה לתכנית הנוסע המתמיד של אל על יעמוד לאחר השינוי על 29 נקודות Membership Rewards לכל נקודת מתמיד של אל על בהמרה מכרטיס קרדיט, ירוק, ביזנס ירוק, זהב וביזנס זהב, במקום 28 כיום. בהמרה מכרטיס פלטינה, יחס ההמרה 6 נקודות Membership Rewards לכל נקודת מתמיד, במקום 7 כיום ובהמרה מכרטיס סנטוריון 5 נקודות Membership Rewards במקום 6 כיום.

יצויין כי לאומי קארד הודיעה כבר לפני מספר שבועות על שינוי שיטת צבירת הנקודות והעלתה גם היא את ההוצאה הנדרשת לשם צבירת הנקודות. לבעלי הכרטיסים המקומיים וכרטיסי הזהב ההוצאה לצורך צבירת נקודה אחת תעמוד על 30 שקל במקום 25 שקל עד כה, בכרטיסים בינלאומיים תעמוד ההוצאה הנדרשת לנקודה על 50 שקל במקום 40 שקל עד כה, ואילו יחס הצבירה בכרטיסי הפלטינום (המשמשים לצורך המרת נקודות נוסע מתמיד באל על) לא ישתנה.

עם זאת, טוענים בחברה כי במקביל תציע החברה מבצעי מתנות אטרקטיביים יותר מאלה שהיא עורכת כיום: החברה הגיעה להסכם שיתופי פעולה עם מספר בתי עסק שיאפשרו ערך יחסי גבוה יותר עבור הנקודות. מבצעי פעולה כאלה יכללו ארוחות במקדונלד'ס, קניות במשביר לצרכן ושיתופי פעולה עם רשת סטימצקי.

חברת CAL שינתה לפני כשנתיים את תוכנית ההטבות ללקוחותיה שאינם צוברים נקודות, אלא נהנים מהטבות קבועות ברשתות השיווק השונות.