פריגו מעלה את תחזית הרווח השנתית

החברה מסכמת את הרבעון השני עם הכנסות של 583.2 מיליון דולר, ורווח נקי מתואם של 65.1 מיליון דולר ■ מנכ"ל פריגו ישראל, רפי לבל: "גדלנו ברבעון בכל התחומים"

עוד רבעון חלף וכמו ברבעון הקודם, גם כעת חברת התרופות פריגו מעלה את תחזית הרווח השנתית שלה. בעוד שברבעון הקודם התחזית עלתה מ-2-2.12 דולר למניה ל-2.35-2.45 דולר למניה, הפעם כבר מדברים שם על 2.55-2.65 דולר למניה. תחזית השוק היא ל-2.43 דולר למניה.

פריגו מתמחה בעיקר בתרופות ללא מרשם, והיא נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב בשווי של 4 מיליארד דולר. החברה מסכמת את הרבעון השני של שנת הכספים 2010 (רבעון שהסתיים בסוף דצמבר), עם הכנסות נמוכות מתחזית השוק אולם עם רווח גבוה מהתחזית.

ההכנסות ברבעון צמחו ב-8.5% ביחס לרבעון המקביל והגיעו ל-583.2 מיליון דולר לעומת התחזית ל-589.6 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-53.2 מיליון דולר, והרווח המתואם ב-65.1 מיליון דולר. הרווח הנקי המתואם למניה עקף ב-4 סנט את תחזית השוק והסתכם ב-70 סנט. תזרים המזומנים מפעילות הגיע ל-122 מיליון דולר.

"היה לנו רבעון מצוין, עם גידול בכל התחומים", אומר ל"גלובס" רפי לבל, מנכ"ל פריגו ישראל. בחלוקה לפי תחומי פעילות, גם ברבעון השני תחום הבריאות לצרכן (consumer healthcare) היה התחום המרכזי, עם הכנסות של 478 מיליון דולר, צמיחה של 7.1% ביחס לרבעון המקביל. מכירת תרופות מרשם הסתכמה ב-56 מיליון דולר, ותחום חומרי הגלם תרם 37 מיליון דולר להכנסות.

לדברי לבל, תחום ה-Store brand (מוצרים פרמצבטיים שנמכרים תחת מותג פרטי) לתרופות ללא מרשם צמח ב-12%. "מאחר שאנחנו מהווים למעלה מ-70% מהשוק, זה משקף גם את הגידול שלנו", הוא אומר.

מנכ"ל החברה, ג'וזף פאפא, ציין שההכנסות והרווחים הרבעוניים מהווים תוצאות שיא לחברה. הוא ציין שמגיפת שפעת החזירים והעיכוב בכניסת מתחרים לשיווק תרופת ה-omeprazole (המטפלת בצרבת), היטיבו עם פריגו וכי היא גם המשיכה להגדיל את נתחי השוק שלה.

מתחילת שנת הכספים 2010, הכנסותיה של פריגו מסתכמות ב-1.1 מיליארד דולר, לעומת 992.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי המתואם במחצית הראשונה של השנה הגיע ל-1.36 דולר למניה, ומכאן שלפי תחזית החברה, הרווח למניה במחצית השנייה יהיה נמוך יותר מזה שנרשם במחצית הראשונה. "יש לכך שתי סיבות", מסביר לבל. "הראשונה היא עונתיות - הרבעון השני הוא חזק יותר מכיוון שהוא בעונת החורף, והסיבה השנייה היא שלאחרונה הושקה הגרסה הגנרית של ד"ר רדי לאומפרזול".

לבל מדגיש שהתחזית הנוכחית לא כוללת את האפשרות להשקה של תרופת ה-temodar, תרופה של מרק שמיועדת לטיפול בסרטן המוח ונמכרת בארה"ב ב-370 מיליון דולר לשנה. לפריגו שמפתחת את חומרי הגלם לתרופה יש הסכם עם טבע בנוגע לתרופה, ולאחרונה טבע דיווחה שזכתה בפסיקה חיובית הקובעת שהפטנט של מרק לא תקף. מרק צפויה לערער ולכן עדיין לא ידוע האם התרופה תושק בחודשים הקרובים.

לבל מוסיף עוד, שלפריגו יש מספר מוצרים חדשים שהיא מתכננת להשיק בחודשים הקרובים, ולחלקם כבר התקבל אישור.