פתיחת שנה חזקה לתעודות הסל: גייסו יותר ממיליארד ש' בינואר

פרט להדס תעודות סל של מיטב, כל המנפיקים בתעודות הסל רשמו גיוסים בינואר ■ תכלית הוא המגייס הגדול, עם 265 מיליון שקל ■ קסם של אקסלנס ממשיך להוביל עם סך נכסים של 15.85 מיליארד שקל

ענף תעודות הסל פותח את 2010 בסערה. בסיכום חודש ינואר הצליחו מנפיקי תעודות הסל לגייס סכום של למעלה ממיליארד שקל, כמעט פי 2 מהגיוסים נטו בענף קרנות הנאמנות. מרבית הגיוסים בענף התבצעו במחצית הראשונה של ינואר, אך אלו נחלשו בשבועיים האחרונים של החודש בעקבות הירידות בשוק האמריקני, שהשפיעו בהמשך על שאר השווקים וכן על זה הישראלי.

בשורה התחתונה, גם בחודש של ירידות במדדי המניות המובילים, כמעט כל מנפיקי תעודות הסל רשמו גיוסים נאים. בחלוקה על פי אפיקים, עיקר הגיוסים נרשמו באפיקים המנייתיים בארץ ובחו"ל, עם דגש על מדדי היתר, שם נרשמו - על פי אחד הגורמים בתעשייה - "גיוסים ענקיים". תעודות הסל המשולבות, שהיו מהבולטות בתעשייה ב-2009, המשיכו גם בינואר לגייס, אם כי פחות מאלו הטהורות.

נמשכים הפדיונות מהדס של מיטב

פרט להדס תעודות סל, שבשליטת מיטב, כל המנפיקים בענף תעודות הסל רשמו גיוסים בינואר. הפדיונות בהדס, שאפיינו אותה גם ב-2009, נובעים בעיקר מהחשיפה המטבעית של התעודות, שברובן מוטות מט"ח. בחברת תעודות הסל התבצע באחרונה שינוי ארגוני במסגרתו מונה אורן קפלן למנכ"ל החברה במקום אמיר שגב, וזאת כחלק ממהלך מיזוגה של הדס למיטב.

בקרב הגופים הגדולים, קסם תעודות סל מבית אקסלנס, ובניהולם של אבנר חדד ובועז נגר, ממשיך להוביל את הענף עם סך נכסים של כ-15.85 מיליארד שקל, לאחר גיוס של 215 מיליון שקל. תכלית, הגוף השני בגודלו בתעשייה, בניהול איל סגל ודוד אללוף, הוא המגייס הגדול של ינואר עם 265 מיליון שקל. מיד אחריו נמצא פסגות, שמנהל טל ורדי, שגייס גם הוא סכום יפה של 207 מיליון שקל.

כוחו של מבט תעודות סל, אותו מנהל ליאור כגן, ממשיך להיחלש למרות גיוס של 48 מיליון שקל, כשאינדקס, המגייס הגדול של 2009, בניהולו של אורי בן-דב, נושף בעורפו עם גיוס של 180 מיליון שקל בינואר. את הרשימה סוגר הראל סל, אותו מנהל אורי שור, שממשיך לגדול בקצב מהיר ומגיע לנתח של 2.9% מהתעשייה.

[לאתר תעודות סל ו-ETF's]

ענף תעודות הסל ינואר 2010