הדפדפן כרום של גוגל ממשיך לצמוח ומקדים את לוח הזמנים

בינואר הגיע נתח השוק של האקספלורר של מיקרוסופט ל-62.2% - ירידה של 0.5% ושפל של כל הזמנים

דפדפן כרום של גוגל ממשיך להגדיל את נתח השוק שלו. על-פי נתונים שאספה חברת המעקב NetApps עמד נתח השוק של כרום בינואר על 5.2%, פי שניים לעומת ינואר אשתקד, וגידול של 0.6% לעומת דצמבר 2009. כרום היה בינואר הדפדפן השלישי הפופולרי בשוק, לפני ספארי של אפל.

עוד עולה מהנתונים כי כרום הקדים את לוח הזמנים שהציבה גוגל. החברה קיוותה שנתח השוק שלו יגיע ל-5% עד ספטמבר 2010. אם קצב הגידול הנוכחי יימשך, הוא עשוי להקדים אף את היעד של 10% מהשוק עד ספטמבר 2011.

אקספלורר של מיקרוסופט ממשיך לאבד מהדומיננטיות שלו בשוק. בינואר הגיע נתח השוק שלו ל-62.2%, ירידה של 0.5% ושפל של כל הזמנים. בשנה שחלפה איבדה מיקרוסופט 10% משוק הדפדפנים. פיירפוקס של מוזילה שומר על המקום השני, למרות שגם הוא רשם ירידה של 0.2% ל-24.4% מהשוק בינואר לעומת דצמבר. ספארי של אפל התחזק מעט בינואר ל-4.5% מהשוק. הדפדפן אופרה נמצא במקום החמישי עם 2.4% מהשוק.

מייקל גרטנברג, סגן נשיא חברת מחקרי השוק Interpret, זוקף את ההצלחה של כרום לשיווק האגרסיבי של גוגל, ולעובדה שמדובר במוצר טוב. לדבריו, "שוק הטכנולוגיה הוא נזיל. לחברה קטנה יהיה קשה לשווק דפדפן חדש, אבל לחברה בסדר גודל גוגל יש השפעה מכרעת על השוק".