חשד: חבר מועצת גבעת-שמואל התחמק ממס של מעל 300 אלף שקל

ירמי בלום, הרשום כעוסק במסחר סיטונאי בחומרי ניקוי, חשוד כי הפעיל מערכת חשבונות נוספת ובלתי פורמלית במטרה להתחמק מתשלום מס

ירמי בלום, חבר מועצת העיר גבעת-שמואל, חשוד בניהול מערכת חשבונות כפולה במטרה להתחמק מתשלום מס בהיקף של מעל 300 אלף שקל. שופט בית משפט השלום בתל-אביב, אילן דפדי, האריך את מעצרו עד ליום חמישי.

על-פי בקשת המעצר, שהוגשה בידי משרד מע"מ גוש דן, בלום, הרשום כעוסק במסחר סיטונאי בחומרי ניקוי, חשוד כי הפעיל מערכת חשבונות נוספת ובלתי פורמאלית, במטרה להתחמק מתשלום מס. חוליית המתמחים במחלקת ביקורת חשבונות במשרד חשפה את החשוד במהלך ביקורת אצלו.

עוד לפי הבקשה, מהראיות שנאספו עולה כי במהלך השנים 2005-2009 לפחות, נהג בלום לבצע עסקאות חייבות במס, שלגביהן היה חייב בהוצאת חשבוניות מס כדין. תחת זאת הוא הוציא חשבוניות מס באמצעות מחשב אישי (פורמט וורד), שלא נכללו בדיווחיו התקופתיים למע"מ ומבלי שנכללו במערכת הפנקסים אשר הוא חב בניהולם.

החשד הוא, לפי המידע הגלום במסמכים שנתפסו, כי בשנים הרלוונטיות הוצאו חשבוניות בהיקף של למעלה מ-2.4 מיליון שקל, שמשמעותם גרעון מס בהיקף של כ-330 אלף שקל.

במשרדו של בלום נמצאו מסמכים, שעל פי בקשת המעצר, מאששים את החשדות נגדו. בלום, השתבקש למסור את מחשבו, טען כי המחשב נמסר לתיקון אך סירב לנקוב בשם המעבדה אליה נשלח המחשב. אתמול הוא הגיע לחקירה במשרדי מע"מ ושמר על זכות השתיקה.