פסגות מלווה לדוראה 55 מיליון שקל - כנראה לפירעון האג"ח

לצורך קבלת ההלוואה, תשעבד חברת הנדל"ן של בצלאל איגר את מניותיה באורתם סהר ■ דוראה, מלבד החזקתה באורתם סהר, פועלת בתחום של נדל"ן מניב בישראל, גרמניה, בולגריה ורוסיה

חברת ההשקעות בנדל"ן, דוראה , שבשליטת בצלאל איגר, נוטלת הלוואה של 55 מיליון שקל מקופות הגמל של פסגות, ככל הנראה לצורך תשלום התחייבויות אג"ח בסכום דומה במהלך השנה. קופות פסגות מחזיקות אג"ח דוראה בכמה מיליוני שקלים.

הבטוחה להלוואה היא מלוא החזקותיה של דוראה (42.16%) במניות החברה הקבלנית אורתם סהר , בה היא שולטת לצד אמיר נחום. ההלוואה שהעמידה פסגות לדוראה נושאת ריבית של 8%, והיא תוחזר בתוך שבע שנים.

נקודה מעניינית בהסכם ההלוואה היא הענקת אופציה לפסגות לרכישת 10% ממניות אורתם סהר במחיר מימוש של 16.6 עד 19.4 שקל, בהתאם למועד המימוש. המחיר דומה למחיר הבסיס של מניית אורתם הבוקר - 18 שקל.

דוראה, מלבד החזקתה באורתם סהר, פועלת בתחום של נדל"ן מניב בישראל, גרמניה, בולגריה ורוסיה. כמו כן, לחברה השקעות בקרנות שבבעלותן בתי מלון בבריטניה ובאירופה. בדוחות האחרונים שלה ציינה דוראה, כי "החברה ממשיכה לשקול את צעדיה להתמודדות עם המשבר, ומגבירה את מאמציה למימוש נכסים, לצורך הגדלת יתרות הנזילות שברשותה".

גירעון של 265 מ' ש' בהון החוזר

אחרי הפסדים בהיקף של כ-70 מיליון שקל בשנתיים האחרונות, נסחרת היום דוראה בשווי של 185 מיליון שקל, בעוד שהונה העצמי עומד על 82 מיליון שקל. רואי החשבון של החברה הפנו בדוחותיה האחרונים את תשומת לב המשקיעים לגירעון בהון החוזר בהיקף של 265 מיליון שקל, ולחריגה מאמת מידה פיננסית כלפי בנק. לחברה התחייבויות בסך 757 מיליון שקל, אך בקופתה פחות מ-6 מיליון שקל. לפיכך, יכולתה של דוראה לעמוד בפירעון התחייבויותיה בשנה הקרובה מותנית ביישום תוכניות מימוש של ההנהלה.

גם מנדלוביץ' משקיע בחברה

לדוראה ארבע סדרות אג"ח בהיקף כולל של כ-220 מיליון שקל. בשנת 2010 היא נדרשת לשלם כ-55 מיליון שקל למחזיקי האג"ח בגין קרן וריבית - בדומה לסכום ההלוואה שקיבלה מקופות הגמל של פסגות.

בחודש דצמבר השלימה דוראה הקצאה של 16.8% ממניותיה לחברה בבעלות המרצה לשוק ההון נפתלי מנדלוביץ, בתמורה לאג"ח בהיקף של 30 מיליון שקל (ערך נקוב) שאסף. בעל השליטה איגר מחזיק ב-58.3% ממניות דוראה.