"חזרת גולסה לפעילות במועדון תקל על סיום הפרשה העגומה"

מכבי חיפה הגישה כתב תביעה למוסד הבוררות של ההתאחדות לכדורגל, בו היא דורשת לקבוע כי חוזהו של אייל גולסה בקבוצה תקף ומחייב ■ ההתאחדות האיטלקית טרם אישרה את חוזהו של הקשר בלאציו

מכבי חיפה הגישה היום (ד') באמצעות יועציה המשפטיים - עורכי הדין אודי שוחטוביץ' ואייל אברמוב - כתב תביעה למוסד הבוררות של ההתאחדות לכדורגל, בו ביקשה ממנו לקבוע כי ההסכם שנחתם בין הקבוצה לבין אייל גולסה, עוד בהיות השחקן בן 16, תקף ומחייב.

"במהלך זה אין כל מניעה למועדון שלנו לתבוע את הנזקים הכספיים (שנגרמו או ייגרמו) מכל המעורבים בנושא", הבהירה הקבוצה. "אנו רואים בחומרה את ההתנהלות של השחקן והסובבים אותו בפרשה, יחד עם זאת חזרתו המיידית לפעילות במועדון תקל על הצדדים לסיים את הפרשה העגומה".

המחלוקת סביב מעברו של הקשר בן ה-18.5 ללאציו האיטלקית היא פשוטה: השחקן טוען שחוזהו במכבי חיפה שאמור להסתיים בעוד שנה וחצי לא היה מקצועני, כיוון שלא קיבל שכר מהקבוצה ("חוזה דמי כיס"). במצב כזה, על-פי תקנות פיפ"א, הופך שחקן שעבר את גיל 18 ואין בידיו חוזה מקצועני לשחקן חופשי. מנגד, בחיפה טוענים כי מאז שגולסה הצטרף לקבוצה ב-2008, סייע המועדון למשפחתו בדרכים שונות.

אגב, ביום חמישי האחרון, רגע לפני שגולסה המריא לרומא על מנת לחתום בלאציו, נערכה פגישה בין אביו ואחיו לבין ראשי המועדון, במסגרתה הוצע לגולסה חוזה מקצועני. השחקן, כאמור, החליט לדחות את ההצעה.

על-פי פרסומים בתקשורת האיטלקית הבוקר, חוזהו של גולסה בלאציו (350 אלף אירו לעונה ל-4.5 שנים) הופקד בהתאחדות האיטלקית, איך היא עדיין לא אישרה אותו, כיוון שהיא מודעת למצב הרגיש ובודקת את מעמדו במכבי חיפה. במידה וההתאחדות האיטלקית תאשר את מעברו של גולסה, צפויה מכבי חיפה להגיש תלונה רשמית לפיפ"א. בכל מקרה, גם במידה ופיפ"א תפסוק נגד מכבי חיפה, יוכלו הירוקים להגיש ערעור ל-CAS, בית הדין הגבוה למשפט ספורט בלוזאן.