הנפט ננעל בירידה של 0.3% למחיר חבית של 77 דולר

דו"ח המלאים הצביע על עלייה של 2.3 מיליון חביות נפט לעומת צפי לעלייה של 400 אלף חביות בלבד ■ הזהב ננעל הערב, ביום נטול הודעות מהותיות מבחינתו, בירידה של 0.5% למחיר אונקיה של 1,112 דולר

החוזה העתידי על הנפט הגולמי ננעל הערב (ד') בירידה של 0.3% למחיר חבית של 77 דולר. במוקד המסחר בנפט היום עמד דו"ח המלאים השבועי של הנפט ומוצריו, אשר הצביע על עלייה של 2.3 מיליון חביות נפט לעומת צפי לעלייה של 400 אלף חביות בלבד.

אנליסטים אמריקנים ציפו היום דווקא לעליות שערים די חדות במחיר חבית הנפט, שכן איראן, יצואנית הנפט החמישית בגודלה בעולם, ציינה היום כי שיגרה טיל-נושא-לווין מתוצרתה הנושא 2 צבים, תולעים וחולדה. צעד זה, לדעת האנליסטים, היה אמור לעורר בעולם חששות לגבי כוונותיה הגרעיניות של טהראן.

הזהב ננעל הערב, ביום נטול הודעות מהותיות מבחינתו, בירידה של 0.5% למחיר אונקיה של 1,112 דולר.

בשעת נעילת הנפט והזהב, נסחרים המדדים המובילים בוול סטריט בירידות שערים לאחר פרסום נתוני מאקרו מעורבים: מדד ה-ISM Services הצביע בינואר על מעבר להתרחבות בפעילות הכלכלית במגזר כשעלה ל-50.5 נקודות - הרמה הגבוהה ביותר מאז 2008. עם זאת, המדד אכזב מעט את השוק, שציפה לעלייה ל-51 נקודות.

סקר ה-ADP לחודש ינואר הצביע על גריעה של 22 אלף משרות לעומת צפי לגריעה של 30 אלף משרות במגזר הפרטי בארה"ב. זו הפעם ה-24 ברציפות שסקר ה-ADP מצביע על גריעת משרות חודשית אך מספר המשרות הנגרע בינואר 2010 הוא הנמוך ביותר מזה שנתיים.