מרווין קינג הקפיא את רכישות האג"ח ב-200 מיליארד ליש"ט

נגיד הבנק המרכזי של בריטניה, מרווין קינג, הותיר את הריבית על 0.5% ואמר כי הוא עשוי לבצע רכישות נוספות של אג"ח

הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) הותיר, כצפוי, את הריבית על שפל של 0.5%. עם זאת, האירוע החשוב יותר - החלטות של קינג להקפיא את רכישות הנכסים בהיקף כולל של 200 מיליארד ליש"ט. צעד זה מעיד על אפשרות של העלאת ריבית בתקופה הקרובה.

נגיד הבנק המרכזי, מרווין קינג, אמר כי הוא עשוי לבצע רכישות נוספות של אג"ח, במידה והתחזיות יכתיבו זאת.

"תנאי האשראי בבריטניה עדיין מגבילים", אמר קינג לאחר פרסום החלטת הריבית.

נזכיר כי בשבוע שעבר השלים הבנק של אנגליה סבב רכישת נכסים שהחל בנובמבר עת הגדיל הבנק המרכזי את תוכנית רכישת הנכסים שלו ב-25 מיליארד ליש"ט. באותה העת הכריז הבנק המרכזי על מסגרת זמן בת שלושה חודשים לסיומה של התוכנית.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מסבירים כי "למעשה ביטל בכך הבנק של אנגליה חלק ניכר מאי הוודאות אשר עשוי היה לאפוף את הכרזת הריבית היום".

התוצר המקומי הגולמי גדל ברבעון האחרון של 2009 ב-0.1% לאחר 6 רבעונים רצופים של התכווצות כלכלית. מדד המחירים לצרכן הראה כי האינפלציה מתגברת ועומדת כעת על קצב שנתי של 2.9%, הקצב הגבוהה מזה 9 חודשים. תביעות האבטלה החדשות צנחו בחודשיים האחרונים. גם תנאי האשראי החלו להשתפר והאשראי הצרכני התרחב בפעם הראשונה מזה 5 חודשים בדצמבר.

התפתחויות אלה מספקות לנגיד הבנק של אנגליה מרווין קינג ולחבריו בועדת המדיניות המוניטארית מרחב תמרון גדול הרבה יותר מבעבר לנקוט במדיניות מוניטארית ניטראלית ולהיפרד לשלום מהמדיניות היונית הקיצונית בה נקטו עד כה.