שושן על לידקום: "משהו התפספס בדרך"

קבוצת Fore (לשעבר אלגדקום) הוקמה לפני 28 שנים בידי שני זוגות האחים - משה ואלי שושן וגד ודב סלוק. משה שושן מכהן כיו"ר הקבוצה ונחשב לרוח החיה שמאחוריה. מרגע הקמתה ועד היום מתמקדת הקבוצה בתחום התקשורת, ונכון להיום מחזיקה בקרוב ל-20 חברות הפעילות באירופה, המזרח התיכון, אפריקה, אסיה, דרום וצפון אמריקה. מלבד טאואר ויז'ן, כוללת הקבוצה גם את Foris Telecom, המייצרת רשתות אלחוטיות רחבות פס ופונה בעיקר למדינות מתפתחות; Cellnet, המספקת פתרונות של טלפוניה סלולרית ציבורית למדינות מתפתחות; ITS, המספקת פתרון משולב של מרכזיות, טלפוניה, העברת נתונים ופתרונות אלחוטיים; וכן את FTS, המספקת פתרונות תוכנה משולבים של ניהול קשרי לקוחות וגבייה, אשר נסחרת בשוק ההון הבריטי לפי שווי של 16 מיליון דולר.

ואולם, בשנים האחרונות הייתה מזוהה Fore עם חברת לידקום, שנקלעה לאחרונה לקשיי נזילות חמורים וכיום עומדת בפני תהליך הבראה. לידקום הונפקה בלונדון לפני כמעט חמש שנים, ופחות משנה אחרי ההנפקה הראשונית מכרה הקבוצה את החזקותיה בלידקום (42%) תמורת 53 מיליון דולר. "זה מאוד מצער מה שקרה ללידקום", אומר לנו שושן. "לחברה היו הנהלה ודירקטוריון מאוד מכובדים, אך כנראה שמשהו התפספס בדרך".

שושן מוסיף ומגלה כי בטרם נפרדה הקבוצה מהחברה, הוא שקל למכרה לאיש העסקים אילן בן דב (כיום בעל השליטה בפרטנר). "חיפשתי משקיע אסטרטגי, ובנק ההשקעות שליווה אז את החברה הצביע על בן דב", הוא נזכר.